Avatar billede sejrskilde Nybegynder
10. januar 2008 - 13:22 Der er 11 kommentarer

Ved start af Outlook, opstår der en Word fejl?

Når åbner Outlook fremkommer der en fejlmeddelse med overskriften "Mikrosoft Office" og teksten "Word - Den globale skabelon NORMAL.DOT er allerede åben som et tilføjelsesprogram"

Samme meddelse fremkommer hvis jeg åbner bare word.

Man kan kun trykke ok.

Hvad sker der her?
Avatar billede ladyhawke Novice
10. januar 2008 - 13:27 #1
vel ikke andet end at du måske har valgt word som email editor og der er så en eller anden konflikt med normal.dot, som er words standardskabelon
Avatar billede vejmand Juniormester
10. januar 2008 - 13:36 #2
Drejer det sig om MS Office 2002 eller 2003?

Så kan følgende måske hjælpe dig:
http://support.microsoft.com/kb/820919/da

Først:
Installer skabelonen til support
Og derefter:
Trin 4: Deaktiver tilføjelsesprogrammerne i startmappen
Avatar billede sejrskilde Nybegynder
10. januar 2008 - 13:45 #3
I word har jeg også det problem at nogle maskiner på kontoret ikke alle - forsøger at gemme normal.dot ved luk af word. Selvom man siger nej, forsøger den alligevel hvorefter den siger at man ikke har tilladelse, hvilket er korrekt da der er tale om en fælles standard skabelon på serveren. Kan man ikke gøre så den ikke forsøger at gemme NORMAL.dot skabelonen hver gang man lukker?
Avatar billede vejmand Juniormester
10. januar 2008 - 13:53 #4
Måske følgende hjælper på dit sidste spørgsmål:

Åbn Word -> Funktioner -> Indstillinger -> Gem -> Fjern flueben i "Spørg, om Normal.dot skal gemmes"
Avatar billede sejrskilde Nybegynder
10. januar 2008 - 14:13 #5
Ja - se problemet er at den ikke er sat til at spørge
Avatar billede vejmand Juniormester
10. januar 2008 - 14:17 #6
Har du prøvet mit første link?
Avatar billede sejrskilde Nybegynder
10. januar 2008 - 14:28 #7
Er ved at forsøge den. Håber det vil virke
Avatar billede sejrskilde Nybegynder
10. januar 2008 - 14:46 #8
Det virkede desvære ikke
Avatar billede sejrskilde Nybegynder
10. januar 2008 - 14:49 #9
Selv hvis jeg bare vil åbne en anden wordfil siger den "Fejl! filen anvendes af et andet program eller anden bruger hvorefter den kommer og spørger hvor man vil gemme Normal.dot
Avatar billede sejrskilde Nybegynder
10. januar 2008 - 14:58 #10
Men det sjove et at når jeg kører en word med \a bagefter så opstår problemet ikke. Jeg ved bare ikke hvad \a betyder?
Avatar billede word-hajen Nybegynder
10. januar 2008 - 16:00 #11
Det er - for nu at sige det lige ud - en no go at bruge Normal.dot på den måde. Normal.dot er tiltænkt brugerens egne tilpasninger af f.eks. shortcuts, brugertilpassede værktøjslinjer, små autotekster o.lign.

Skal man have fælles skabeloner (og det bør man selvfølgelig have som virksomhed), anbefaler jeg at lave en (eller flere) særskilte skabeloner, som man placerer i folderen med arbejdsgruppeskabeloner (Workgroup templates) og så lade Normal.dot være, som den er tiltænkt.