Avatar billede canis Nybegynder
09. januar 2008 - 23:51 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Grafikkort, kølere, brænder og RAM!

Hej

Jeg skal have ny gamer pc og håber der er nogen der kan hjælpe mig.

Grafikkort:
Zotac GeForce 8800GT 512MB GDDR3 PCI-E
Zotac GeForce 8800GT AMP Edition 512MB GDDR3 PCI-E
På de to ovennævte grafikkort er der ca. 246,00 kroners forskel, er det værd at give for at få AMP Edition?

CPU køler:
Thermaltake V1
http://www.edbpriser.dk/Products/Listproducts.asp?ID=240&Parent=2&Sort=&Gallery=&Producent=569&Rating=0&Max=&Soegeord=V1&Direction578=0&Sorted578=&Equal5170=&Equal1448=&Direction1445=2&Sorted1445=&Direction1446=2&Sorted1446=&Submit.x=31&Submit.y=8
Hvad er forskellen på de to CPU kølere?
Skal jeg også have kølere til RAM, harddisk, kabinet og bundkort?

Brænder:
Mht. brænder ved jeg kun, at den skal kunne brænde Dual Layer og have SATA tilslutning.
Hvad er rimelige skrivningshastigheder på en DVD, både single layer og dual layer?

RAM:
Ved kun at det skal være 2x1GB DDR2 RAM.
Nogle forslag?

På forhånd tak for hjælpen
Avatar billede mattfan Nybegynder
10. januar 2008 - 17:02 #1
Vil du spille krævende spil som f.eks Crysis? Hvordan ligger dit budget? Skal du bruge Vista eller XP? 32 bit eller 64 bit?

Hvis du vil spille Crysis vil jeg foreslå at du køber et bundkort med nforce 680i bundkort, så du kan køre SLI. Ved godt chippen er lidt bagud, men jeg mener det kan betale sig. Så ville jeg også vælge to af det grafikkort der ikke med AMP. Det er dyrt, men helt sikkert også det værd!

Hvis nu du ikke vil spille Crysis, eller budgettet ikke ligger så højt, så vil jeg anbefale et bundkort med P35 chipset (muligvis et der kan køre Crossfire - 2 stk ATI gfx kort) og købe et eller to ATI 3870HD gfx kort. CPU kølere har jeg ikke meget forstand på, eller brændere for den sags skyld.
Hvis du vil køre windows XP så ville jeg tage 3x1gb Corsair RAM. Hvis du skal have Vista, foreslår jeg du tager 4x1gb eller 2x2gb Corsair RAM. Ellers kan du tage Kingston HyperX RAM. Bare sørg for det er PC6400 (800mhz) eller mere. Foretrækkende PC8500 (1033mhz).
Avatar billede canis Nybegynder
10. januar 2008 - 17:51 #2
Jeg går efter at sammensætte en computer der kan køre Crysis. Regner med XP 64 bit.
Mit budget ligger på ca. 6000 kr. (har selv skærm, tastatur og mus).
Jeg havde også regnet med at et bundkort med SLI da jeg så altid kan købe et ekstra grafikkort senere. Hvis jeg skulle købe to nu ville det tage 2/3 af mit budget.
Jeg bliver vel nødt til, at købe 2x1GB og 1x1GB RAM, man kan vist ikke købe 3x1GB RAM.

Dit indlæg står som kommentar, hvis du skriver et eller andet som "svar", så kan jeg give dig point.

Tak for hjælpen
Avatar billede mattfan Nybegynder
11. januar 2008 - 13:16 #3
Ja... Så vil jeg da foreslå et 8800GT ;) Jeg mener vidst der følger SLI bridge med til bundkortet, ellers kan du vel forhøre dig hos din hardware pusher.

Derudover ville jeg tage Vista - det understøtter DirectX 10, hvilket skulle være en god del bedre, og det er ikke så meget dyrere. Udover det kan du også udnytte 4gb ram nyttigt, så kunne du kigge på 2x 2gb. Eller tage dit foreslag, og senere opgradere ;)
Avatar billede canis Nybegynder
11. januar 2008 - 16:57 #4
Jeg takker mange gange for hjælpen og sender dig lige nogle point!