Avatar billede jonaslk Nybegynder
08. januar 2008 - 17:48 Der er 3 kommentarer

Skifte baggrundsbillede

Hej

Jeg vil gerne, via links, kunne skifte baggrundsbillede på en html baseret hjemmeside jeg er ved at lave. Har pt. dette script:

<script language="JavaScript">
var backImage = new Array();

backImage[0] = "images/pattern2.jpg";
backImage[1] = "images/pattern1.gif";
backImage[2] = "images/pattern6.gif";
backImage[3] = "images/pattern8.gif";

function changeBGImage(whichImage){
if (document.body){
document.body.background = backImage[whichImage];
}
</script>

Og links ser sådan ud:
<a href="java script:changeBGImage(2)">1</a>

Det virker faktisk fint. Problemet er at når folk skifter til en anden underside via menuan, skal den gerne kunne huske hvilket baggrundsbillede der er valgt fra den forrige. Så den ikke skifter billede hvergang man går et andet sted hen på hjemmesiden. Der skal nok gang i nogle variabler somehow. Eller noget helt andet?

Baggrundsbilledet er som udgangspunkt bare defineret sådan:
<body background="images/pattern.gif">

Håber nogen har en løsning på dette lille problem.

På forhånd tak for hjælpen!

MVH
Jonas
Avatar billede roenving Novice
08. januar 2008 - 17:52 #1
Så skal du til at arbejde med cookies (eller noget serverside !-)
Avatar billede jonaslk Nybegynder
08. januar 2008 - 18:25 #2
Ok.. Kan det evt. kommes lidt nærmere. Gerne et konkret kodeeksempel hvis muligt. Jeg er ikke nogen kodehaj. Og har ikek arbejdet med cookies før.

MVH
Jonas
Avatar billede roenving Novice
09. januar 2008 - 16:21 #3
Prøv f.eks. at kigge i http://www.eksperten.dk/spm/697297 !-)