Avatar billede mulse Nybegynder
08. januar 2008 - 15:37 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

webcontrol interface

Hej,
Jeg sidder og skal lave en webcontrol og af ren interesse er jeg løbet ind i lidt problemer. Jeg skal til denne webcontrol sætte 1-* attributter eks:

<asp:mincontrol id="id1" runat="server" att1="tmp1" att2="tmp2" att3="tmp3" ect.. />

Mit problem er at det ikke altid er det samme antal attributter der bliver sat, så jeg kunne godt tænke mig at lave den mere dynamisk ala:

<asp:mincontrol id="id1" runat="server">
  <attribute>tmp1</attribute>
  <attribute>tmp2</attribute>
  <attribute>tmp3</attribute>
</asp:mincontrol>

Men hvordan gør jeg lige det? Altså implementere og henter variabler/tekst fra <attribut></ attribut >.
Jeg går ud fra det er interface der skal implementeres? Hvis der er nogen der kender en artikel eller et link til MSDN eller anden steds, så råb endelig op :) (eller hvis ikke jeg er forståelig..)
Avatar billede mulse Nybegynder
08. januar 2008 - 16:02 #1
Nå, men den fandt jeg så selv ud af: ParseChildren() - og det er s**** smart :)

Hvis andre skulle være intresseret:
http://aspnet.4guysfromrolla.com/articles/081104-1.aspx
Avatar billede mulse Nybegynder
11. januar 2008 - 13:33 #2
Og hvis nogen skulle have brug for det samme som jeg, er her koden:

    [ParseChildren(ChildrenAsProperties=true)]
    public class DropDownListFilterControl : DropDownList
    {
        public DropDownListFilterControl() { ;}

        private string camlfiltertype;
        [PersistenceMode(PersistenceMode.InnerDefaultProperty),
        DesignerSerializationVisibility(DesignerSerializationVisibility.Content)]
        public string CamlFilterType
        {
            get { return camlfiltertype; }
        }

        protected override void Render(HtmlTextWriter writer)
        {
            base.Render(writer);
            //tester property input
            writer.Write("Camls: " + HttpUtility.HtmlEncode(CamlFilterType));
        }

.. og implementeringen:

<cc:DropDownListFilterControl id="DropDownListFilterControl" runat="server">
  <CamlFilterType>en masse nyttige ting</CamlFilterType>
</cc:DropDownListFilterControl>
Avatar billede mulse Nybegynder
11. januar 2008 - 13:39 #3
ups... der skal da selvfølgelig også være et set{} på property