Avatar billede xperimentet Nybegynder
06. januar 2008 - 15:13 Der er 4 kommentarer og
2 løsninger

Hjælp! er der nogen der kan fortælle mig lidt om mac tastatur -

Hvor sidder de for skellige knapper - eks.
Option
Command
Delete
Avatar billede sd8220 Seniormester
06. januar 2008 - 15:24 #1
Hejsa

Command kaldes også ÆBLE og har et billede af et lille æble eller et "museumstegn" på sig, Sidder lige ved siden af mellemrum til begge sider.

Option kaldes også [alt], som der ofte står på den, og der kan også være et billede, der minder om et sporskifte på den. Den sidder mellem Æble og ctrl (kontrol)

Delete er som på ethvert andet tastatur den tast, som du sletter foregående tegn med . Der er som regel en lang venstregående pil på. Den sidder for enden af talrækken.

/Seb
Avatar billede mahler Nybegynder
06. januar 2008 - 15:24 #2
Command er "Æble tasterne" - http://en.wikipedia.org/wiki/Command_key
Option er "Alt tasterne" - http://en.wikipedia.org/wiki/Option_key

Delete sidder på mit tastatur over "venstre pil" tasten (under F14 og help).
Avatar billede sd8220 Seniormester
06. januar 2008 - 15:32 #3
Ups, undskyld mht Delete - jeg tænkte alm slettetast - beklager.
/Seb
Avatar billede xperimentet Nybegynder
06. januar 2008 - 20:54 #4
Hov... jeg har ikke Delete tasten.. da der ikke er stort tastatur på - altså nummer tastatur.. så har ingen f14 og help..
Avatar billede mahler Nybegynder
06. januar 2008 - 22:19 #5
Avatar billede xperimentet Nybegynder
06. januar 2008 - 22:40 #6
ja det er det sidste med dk tastatur...