Avatar billede f28 Nybegynder
06. januar 2008 - 14:28 Der er 2 kommentarer

Win Vista + Trådløs problemer

Jeg har et mega irriterende problem med en ny bærbar (HP Pavilion dv6545eo), som jeg gerne vil have til at fungere med mit nuværende trådløse netværk (via Apple Airport Express-router).

Problemet er, at når jeg er så heldig at have forbindelse til nettet, så pludselig afbrydes forbindelsen (begrænset forbindelse iflg. Vista) til internet.

Jeg kan ofte få det til at fungere ved at rode en masse med routerens indstillinger, ændre krypteringen, resette routeren etc. - men det er selvsagt ikke en holdbar løsning hver gang Vista hopper af.

Jeg har prøvet at deaktivere og aktivere netkortet på Hp'en et par gange efter netværksafbruddet (for at fornye ip'en), men dette gør blot at Vista ikke kan finde nogen trådløse netværk overhovedet (normalt kan jeg se 4-5 trådløse netværk udover mit eget).

Det skal siges at jeg har en MacBook og en wifi-iPod, som på intet tidspunkt har problemer med at tilkoble sig netværket.

Hva faen skal jeg gøre?
Avatar billede finnish Nybegynder
06. januar 2008 - 22:28 #1
Beklager, men dette er ikke et svar - blot en konstatering af et det tilsyneladende er et meget generelt problem med Vista og trådløse netværk. Jeg har for nylig købt en Acer Travel Mate med Vista, og min kammerat har netop købt en Abook med Vista. Vi oplever begge regelmæssigt nøjagtig det problem, du skitserer. Jeg selv kun af og til - men min kammerat stort set hver gang, hans PC er tændt.

Har skimmet ældre tråde herinde igennem, og kan se at lignende tråde er oprettet før. Hvis NOGEN kender en løsning på ovenstående, er vi efterhånden mange som gerne hører fra jer!!

Jeg har for øvrigt hentet samtlige opdateringer til Vista, både de anbefalede og optionale - hvilket ikke har afhjulpet problemet.
Avatar billede renehinsch Praktikant
06. januar 2008 - 22:56 #2
Start med at sikre at driverne til de trådløse netkort er helt up to date. De følger ikke emd vista opdateringer. Hent opdateringer hos HP for nyeste Broadcom wireless drivers.
http://h10025.www1.hp.com/ewfrf/wc/softwareList?os=2093&lc=en&cc=us&dlc=en&product=3545205&lang=en
Hvis du er bagud er der en god chanche for at uforklarlige problemer kan løses her.