Avatar billede kennedk Nybegynder
06. januar 2008 - 12:47 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Lave genvejstast

hej eksperter
Hvordan er det muligt at lave en genvejstast, så når man fx trykker ALT + h , så kører den en function, som man selv har skrevet?
Avatar billede aaberg Nybegynder
06. januar 2008 - 20:24 #1
Jeg går ud fra at du har en Windows Form som er aktiv når du trykker på din genvejstast.

Sæt KeyPreview propertien på formen til "true". Da vil alle key events blive opfattet af formen, selvom eventet sker i en control. Nu skal du lytte på KeyDown eventet på formen. Når eventhandleren bliver kørt, skal du bare tjekke om det er ALT + h der er trykket, og kalde den metode du har skrevet.
Avatar billede kennedk Nybegynder
07. januar 2008 - 10:16 #2
mange tak :) Det er jo faktisk skide nemt :)
Avatar billede aaberg Nybegynder
07. januar 2008 - 15:41 #3
Når man lige ved hvordan det skal gøres, så er skide nemt. :-)

Jeg går ud fra jeg kan sende et svar.
Avatar billede kennedk Nybegynder
07. januar 2008 - 21:37 #4
Jep :)