Avatar billede ataxx Nybegynder
03. januar 2008 - 14:35 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Ny computer - får jeg problemer med varme?

Hej

Jeg overvejer at købe ny computer...
Jeg er dog ikke så vild med store kabinetter, så har udset mig et smart lille microATX kabinet fra Silverstone.
Jeg er bare bange for at der kan komme nogle problmer med varmen, da det er et lille kabinet, og fordi det er med en "passiv" køler på min cpu. (Selve cpu køleren er passiv, men sidder tæt op af blæseren på PSU'en - der køler den. Det er noget smart silverstone har fundet på.)

Mit setup ser ca. sådan her ud:

Silverstone SUGO SG03
Silverstone NT06-Lite
Corsair VX450W
WD Caviar WD5000AAKS
Gigabyte GA-G33M-DS2R
Intel Core2 Quad Q6600
Kingston HyperX CAS4 2x1 GB DDR2 800MHz PC2-6400 RAM
nVidia 8800 GT OC 512MB GDDR3 G92

Kan det lade sig gøre??

/Rune
Avatar billede drgonzo Praktikant
03. januar 2008 - 15:47 #1
Du vil få store varmeproblemer med en passivt kølet quadcore og et OC 8800GT. Det lyder til det skal være en gamer rig, så ville jeg klart anbefale dig at droppe microatx
Avatar billede ataxx Nybegynder
03. januar 2008 - 16:02 #2
nej ikke somsådan en gamer pc, bare en kraftig pc, der udover at kunne game, også bare skal bruges til alm pc brug... mest asp kodning.
Skal jeg måske vælge en core2duo og et ikke oc'et gfx kort istedet... havde ikke lige set at det gfx kort var en oc'et udgave.
Men nu er cpu'en jo heller ikke rigtig passivkølet, der sidder bare ikke nogen blæser på selve cpukøleren, men en lige ved siden af.
Avatar billede drgonzo Praktikant
03. januar 2008 - 16:13 #3
hvis spil ikke er hovedsagen ville jeg vælge en c2d omkring de 2.2ghz og bestemt ikke et OC gfx kort
Avatar billede ataxx Nybegynder
03. januar 2008 - 19:39 #4
spil er ikke hovedsagen, men det må stadig gerne være det kraftigste.... jeg gider ikke have en langsom ny computer :)
Derudover er det for det meste de nye spil den skal trække, derfor den store processor. grafikkort, kan jeg vel vælge et 8800 GTS eller noget i den stil.
Avatar billede drgonzo Praktikant
03. januar 2008 - 20:27 #5
jeg ville gå væk fra micro atx når det skal være så kraftig en maskine
Avatar billede lookback Nybegynder
03. januar 2008 - 21:21 #6
Avatar billede ataxx Nybegynder
05. januar 2008 - 15:45 #7
Jeg har læst mig lidt frem på nettet. det er vidst rigtig dårligt det motherboard.
Hvorimod det jeg har valgt får top karaktere.
men jeg vælger en c2d og et ikke oc'et gfx kort så.
Tak for hjælpen, ligger du et svar, drgonzo?
Avatar billede drgonzo Praktikant
05. januar 2008 - 17:31 #8
her.. Du skal nok også smide så meget køling i kabinettet som muligt
Avatar billede ataxx Nybegynder
11. april 2008 - 12:41 #9
har nu købt den, og den spiller bare perfekt.
Ingen problem med varme :)