Avatar billede ginge123 Nybegynder
02. januar 2008 - 21:40 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Råd om valg af Trådløs router til ip tlf

Ja som overskriften hentyder, så søger jeg en router der er trådløs, samt kan kobles til tlf. Har cybercity solo bredbånd 3Mbit/768. De tilbyder ikke TL til solo-kunder :-(
Der skal kobles to faste pc'ere på.
Har været så dum at bestille en D-Link 524 uden hensyntagende til jeg har ip-telefoni :-(

Er der ikke nogen der kan guide mig igennem så jeg søger på det rigtige (edb-priser) eller evt anbefale en.
Er den her til ip tlf: http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=388533
Avatar billede 383ci Nybegynder
03. januar 2008 - 14:31 #1
Hej hej

Har jeg forstået det rigtigt når du vil have ip fastnet telefon ved en ekstern udbyder? F.eks telsome? Altså CC solebredbånd og fasttelefon andetsteds?
I det tilfælde kan du fkeks. bruge en
http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=414390
den har jeg brugt til fastnet ip hos telsome på en lysleder forbindelse, det køre fint, omend det er lidt sjovt at sætte op.
Avatar billede ginge123 Nybegynder
03. januar 2008 - 15:09 #2
Nej, jeg har solo bredbånd med ip telefoni. De yder dog ikke den service der hedder trådløs, når man kun er solo-kunde.
Så jeg søger en router hvor jeg kan køre trådløst på "indernettet" og med stik til telefonen
Avatar billede ginge123 Nybegynder
03. januar 2008 - 15:10 #3
Til ovenstående: Er det ikke det der hedder Voip ??
Avatar billede 383ci Nybegynder
03. januar 2008 - 18:05 #4
Hmm, der er noget jeg ikke forstår. Hvis ip telefonien er i forbindelse med solo bredbånd er telefonstikket vel i forbindelse med det udstyr du har fået af cybercity?
Ellers er der noget jeg har fuldstændigt forkert fat i, men jeg kender heller ikke cybercity`s produkt.
Hvis jeg har ret i det, kan du bruge en hvilken som helst trådløs router, vil jeg vurdere.
Avatar billede ginge123 Nybegynder
03. januar 2008 - 18:55 #5
Ja, den er lidt speget. Aner ikk en skid om det selv, men har snakket med D-link i dag. De sagde det nemmeste var at købe en alm trådløs router og sætte efter den der følger med fra CC. På den måde skulle man undgå opsætning af telefon osv osv. Og siden jeg selv er en geek til det der, blev det løsningen
Avatar billede 383ci Nybegynder
03. januar 2008 - 19:54 #6
Lyder som værende det absolut smarteste. Er faktisk ikke sikker på adet kan lade sig gøre på andre måder, med CC produkt, men det er jo også lige meget, for den opstilling du vælger, virker.
Avatar billede ginge123 Nybegynder
03. januar 2008 - 20:13 #7
Yes, det kommer allerede i morgen. Så har jeg weekeenden til at få det til at virke i.
Siden de er den eneste der har svaret, vil jeg gerne gi dig de 100 point, men ved ikk hvordan. Kender ikk liiige systemet
Avatar billede smartebenny Nybegynder
04. januar 2008 - 08:07 #8
Hej 383ci.
Du kan godt få produkter i en box som kan det hele. Men så skal du kende indstillingerne fra CC. Og eftersom du ikke gør det og CC ikke giver support så er den bedste løsning en router som f.eks. DI-524 for at få dine PC'ere på trådløst.
Alternativt skal du håbe at andre skriver her, som har prøvet det samme og kan indstillingerne.
Avatar billede 383ci Nybegynder
04. januar 2008 - 22:30 #9
Hej igen

-->>ginge123
Jeg kender heller ikke systemet, men de andre ting jeg skrev var som kommentare, dette her er som svar. Jeg tror du skal acceptere svaret og tildele point efter det.

-->> smart benny

Ja jeg er godt klar over man kan få det hene i en boks, det havde jeg selv med telsome og linksys, men det var lidt tricky at få på at køre. Hvis så man ikke kan få oplysninger om voip server osv, kan jeg godt forestille mig det blev umuligt at bruge andet end deres udstyr.
Avatar billede ginge123 Nybegynder
04. januar 2008 - 22:58 #10
Har markeret dit navn og trykket accepter. Ved ikk om pointene bliver givet senere.
Avatar billede 383ci Nybegynder
05. januar 2008 - 09:08 #11
Hej igen

Det ser sådan ud. Jeg går ikke op i poient, håber bare vi kan give hinanden en smule hjælp.
God fornøjelse i weekenden.