Avatar billede Slettet bruger
02. januar 2008 - 12:09 Der er 19 kommentarer

ny pc

Hej.

Jeg har besluttet mig at købe en ny stationær pc efter lang tids overvejelse. Jeg vil maksimum bruge 7000 Dkk på computeren, da jeg også skal have en ny skærm.

Jeg skal primært bruge den til at spille på, en smule teksbehandling og ellers bare til at surfe lidt rundt.

Jeg går meget op i, at den skal være så støjsvag som muligt, da der ikke findes noget værre, end en computer, som larmer som et jetfly.

Jeg har alt software og hardware, så det er kun selve computeren jeg mangler (og et kabinet).

Håber der er nogle der vil komme med deres forslag.

Mvh m691th.
Avatar billede exii Nybegynder
02. januar 2008 - 12:28 #1
Skal du samle selv eller skal den være samlet??
Hvis den skal være samlet så her:
http://topdata.dk/product.asp?product=4510&sub=260&page=1
og har du selv Styresystem??
ellers skal du købet et ved siden af :)
Avatar billede Slettet bruger
02. januar 2008 - 12:35 #2
Som sagt så har jeg selv alt software inkl. styresystem. Den skal helst være samlet, da mine computer skills kan ligge på et meget lille sted. :)
Avatar billede sleeper Nybegynder
02. januar 2008 - 12:40 #3
Hvis dit styresystem er windows, skal du lige huske at tjekke om det er en oem version, disse kan du nemlig ikke lovligt flytte med over på en ny pc.

Ellers har exii hvis et rigtig godt foreslag (den ville jeg gerne have stående)
Avatar billede Slettet bruger
02. januar 2008 - 12:45 #4
Meget fint forslag til en ny computer. Hvordan finder jeg ud af om min styresystem er en OEM version?
Avatar billede sleeper Nybegynder
02. januar 2008 - 12:51 #5
Hvis du har fået det med en samlet computer er det med 99,9 procent sikkerhed en oem version.

Der sidder et labels på enten din computer eller coveret til din xp cd hvor det skulle stå.

På dette link kan du se lidt om oem http://www.microsoft.com/danmark/licens/programmer/oem.mspx
Avatar billede Slettet bruger
02. januar 2008 - 12:55 #6
Har lige fundet ud af, at styresystemet til min stationære er en OEM-version, men den til min bærbare kan installeres på op til 3 private computere så den kan jeg jo bare bruge til min nye computer.
Avatar billede exii Nybegynder
02. januar 2008 - 13:02 #7
ja det kan du godt :)
Avatar billede Slettet bruger
02. januar 2008 - 13:20 #8
Har tænkt på at bruge www.shg.dk, men som sagt er mine computerskills mangelfulde, og derfor vil jeg gerne have nogle forskellige forslag før jeg går ud og bruger 10.000 kr.
Avatar billede sleeper Nybegynder
02. januar 2008 - 13:23 #9
Hej m691th

Hvad er dine ambitioner inden for spil?
såvidt jeg er informeret kan DirectX® 10 kun fungere med Vista, og hvis du skal have det sidste nye inden for spil, skal du bruge dette.
Avatar billede exii Nybegynder
02. januar 2008 - 13:48 #10
kan kun give sleeper ret
Avatar billede lookback Nybegynder
02. januar 2008 - 16:15 #11
Hi.

Hvis det kun er til tekst og surf. Hvorfor så ikke bærbar, de er støjsvage, strømbesparende og fylder mindre.
Der er mange fine til 7000-10000 kr.
Der er ikke mulighed for senere opgradering. Dog RAM og HDU.
Hvis man køber stationær til ca. 7000,- skal man siker sig at bundkortet er
"up to date".
Evt. med socket 775, PCI-E og DDR2 Ram.

Efter min mening er stationær pc'er efter hånden kun til Gamer og andre Pc Nørder som mig selv. Er man ikke sikker på hvordan man opgradrere sin pc eller hvad der passer i den. Køb bærbar og skift ud når det bliver nødvendigt.
Avatar billede Slettet bruger
02. januar 2008 - 19:39 #12
Har besluttet mig for at det skal være en stationær, da jeg har en helt ny bærbar som jeg kun bruger til tekstbehandling, billedbehandling og surfing m.m.

Den skal, som sagt, bruges mest til gaming og når jeg nu alligevel skal til at købe en ny, kan jeg lige så godt få fat i en, som er "up to date".

Som sleeper siger skal den gerne kunne køre vista og DirectX 10.
Avatar billede Slettet bruger
03. januar 2008 - 13:14 #13
Hvad siger i til disse 2 computere? Fandt dem ved et tilfælde. http://www.itstore.dk/group.asp?group=528&sub=522
Avatar billede exii Nybegynder
03. januar 2008 - 14:09 #14
Den sidste er det bedste valg :)
Avatar billede Slettet bruger
03. januar 2008 - 14:56 #15
Hvorfor?
Avatar billede sleeper Nybegynder
03. januar 2008 - 16:46 #16
Fordi at det er en quard core, den øverste er en dualcore
Avatar billede lookback Nybegynder
03. januar 2008 - 20:51 #17
PC Nr. 2 ser fin ud.
Dog med et ældre A-Bit bundkort med SLI 650i chipset
Vil vælge 680i eller vente på 780i som er lige på trapperne.

Jeg venter med spædning på dette bundkort fra EVGA.
http://www.evga.com/articles/385.asp
surt det ikke køre med DDR3 Ram.
Men det skal jo nok komme måske fra en andet firma.
Nice med 3 X 16 PCI-E
Sygt det koster mellem 12-15000,- at fylde grafikkort i.
kan kun bruge 8800GTX og Ultra.
glæder mig til de første reviwes..
Avatar billede exii Nybegynder
04. januar 2008 - 15:33 #18
Det koster da ikke 12-15000,- at få et 8800GTX i?!
http://edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=386099
3.063,- inkl. fragt.
Avatar billede lookback Nybegynder
05. januar 2008 - 08:26 #19
rigtig man kan få et GTX for 3000,-
Havede ikke lige tjecket de billigeste priser
så ville det koste 9000,- at fylde dette bundkort op (3-way SLI)