Avatar billede renhofdk Nybegynder
02. januar 2008 - 08:49 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Kan ikke finde dataer igen på USB stick?

Hejsa.

Jeg har købt en håndfuld USB stick i Hong Kong på 32gb. Problemet er at når jeg overfører data til det/dem kan jeg sagtens se at de er der, men tager jeg USB sticket ( vist også kaldet en dongle ) ud af maskinen, for at sætte det tilbage, eller sætte det i den samme maskine, kan jeg ikke se dataerne mere.

Kigger jeg under Egenskaber på donglen, kan jeg se de har optaget pladsen, men der er intet og se ?!

Kender nogen det problem, og hvad kan jeg evt. gøre, for at få dem til at virke ordenligt ???
Avatar billede hottadpole Nybegynder
02. januar 2008 - 10:44 #1
Du skal bruge det der hedder "sikker fjernelse af hardware". Det fremkommer ved et grønligt V lignende tegne i nederste højre hjørne ved siden af de andre ikoner. Miseren skyldes at de filer du lægger over ikke bliver lukkede hvis du bare hiver sticken ud.
Avatar billede renhofdk Nybegynder
02. januar 2008 - 11:27 #2
Det skulle jeg måske have skrevet, men det vidste jeg godt man skulle gøre som du skriver, men det er stadig det samme problem.

Hvis jeg f.eks ligger mp3  filer på donglen/sticket kan jeg heller ikke afspille fra den, den siger den ikke kan finde det rigtige codec, selvom de gamle 1 gb dongler jeg har, med samme mp3 filer spiller uden nogen form for problemer !
Avatar billede hottadpole Nybegynder
02. januar 2008 - 11:31 #3
Hmmmmm, så er jeg (forhåbentlig) midlertidigt løbet tør for ideer.
Avatar billede Slettet bruger
02. januar 2008 - 11:39 #4
Er der et filsystem på USB fidusen - se under diskhåndtering
Avatar billede renhofdk Nybegynder
02. januar 2008 - 11:47 #5
Ja, Fat32
Avatar billede Slettet bruger
02. januar 2008 - 12:02 #6
Og kun en partition??
Avatar billede Slettet bruger
02. januar 2008 - 12:05 #7
Jeg købte en gang noget i Tyskland - det viste sig at der var en partition med skjulte filer til USB fidusen - partitionen til lagring skulle man selv oprette og formatere
Avatar billede thov Forsker
02. januar 2008 - 15:26 #8
De var forhåbentlig billige de dongler, for du er sandsynligvis blevet snydt.
Enten er der fusket med dem, så de fremstår som 32Gb, uden at være det, eller også kan det være enheder som er faldet igennem ved kvalitetskontrollen.
Avatar billede scandal Nybegynder
02. januar 2008 - 19:10 #9
Har du prøvet at reformatere dem?
32GB synes jeg godt nok lyder af meget til en dongle - hvad gav du for dem?
Avatar billede renhofdk Nybegynder
03. oktober 2010 - 11:31 #10
Tak