Avatar billede mr-buchwald Nybegynder
01. januar 2008 - 14:36 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Flytte e-mails fra Outlook Express til Windows Mail

Hey!

Jeg har lige købt en ny computer med Windows Vista Home Preminum. Min gamle computer kører med Windows XP Home Edition. Ind til nu har jeg brugt Outlook Express 6 som mit e-mailprogram og ville nu gerne flytte alle mine e-mails over til det medfølgende program i Windows - Windows Mail. Jeg har ingen anelse om hvordan jeg skal få flyttet alle mine e-mails. Jeg har prøvet at trykke på "Filer" -> "Eksporter" -> "Meddelelser..." i Outlook Express 6, men uden succes. Jeg får nemlig fejlmeddelsen: "Eksporten kunne ikke udføres. Der opstod en fejl under intialisering af MAPI." Jeg ved at det kan lade sig gøre at få flyttet meddelserne, da man kan i Windows Mail trykke "Filer" -> "Importer" -> "Meddelelser..." og få valgmuligheden Outlook Express 6.

Håber at der findes en løsning! :)

Med venlig hilsen
Mr. Buchwald
Avatar billede shambala Nybegynder
01. januar 2008 - 14:49 #1
Du kan starte med at oprette en ny mappe på skrivebordet, åben så din indbakke og maker alle dine mails, træk dem så over i din nye mappe....gem dem på f.eks et memorykort.....åben så din nye indbakke og træk dem deri....og det samme kan du gøre med de andre mapper du måtte have.
Avatar billede mr-buchwald Nybegynder
01. januar 2008 - 16:28 #2
Tusind tak. Jeg prøver muligheden straks! Men hvis der findes en enklere måde (ved brug af import/eksport) så lad mig vide! :)
Lig et svar, hvis du er interesseret i dine 60 point shambala :P
Avatar billede vejmand Juniormester
01. januar 2008 - 16:39 #3
Hvis du kopiere denne mappe: C:\Documents and Settings\*Bruger*\Lokale indstillinger\Application Data\Identities\*En masse tal og bogstaver*\Microsoft\Outlook Express over på din PC tror jeg bestemt du kan bruge Importer-funktionen i Windows Mail.

Jeg har dog ikke selv prøvet.
Avatar billede vejmand Juniormester
01. januar 2008 - 16:43 #4
For at kunne se mappen, skal du have prik "Vis skjulte filer og mapper"
http://www.spywareinfo.dk/#/tip-og-tricks/mappeindstillinger.htm
Avatar billede mr-buchwald Nybegynder
01. januar 2008 - 17:58 #5
Okay.. tak, jeg prøver lige :)
Avatar billede vejmand Juniormester
11. januar 2008 - 07:35 #6
Er problemet løst?
Avatar billede bobleelsker Nybegynder
11. januar 2009 - 22:31 #7
Har det samme fårking problem, men er ved at opgradere igen fra Vista til XP. Kan ikke lave en *.PST fil da windows mail kommer med samme fejlmeddelelse som Buchwalds outlook express. Hvad betyder det der med MAPI og hvordan retter man det?