Avatar billede doit Nybegynder
31. december 2007 - 12:54 Der er 7 kommentarer

Jeg vil have min @live.dk til at arbejde sammen med Outlook

Hej og godt nytår..;-)
Jeg vil have min yyy@live.dk (noget dansk hotmailsjov) til at arbejde sammen med Outlook - er dette muligt eller kan jeg som det næstbedste få min OE til at importere den?
Det er jo formentlig en html. baseret "mailting" men jeg kan da se at det burde være muligt på en eller anden måde - men hvordan?
Nytårshilsen Doit
Avatar billede be_nice Juniormester
31. december 2007 - 13:04 #1
Jeg kender ikke @live.dk, men formoder det er noget i stil med @hotmail.com og andre webmail udbydere?
Hvis dette er tilfældet kan du ikke få denne mail til at spille sammen med Outlook - det kræver at du kan angive en specifik POP3 eller IMAP konto. Hvis det er muligt skulle det fremgå af din udbyders hjemmeside.
/Be_Nice
Avatar billede leif Seniormester
31. december 2007 - 13:08 #2
Som standard kan du ikke så vist jeg husker fordi at Hotmail/Live ikke tilbyder POP3 adgang, men jeg kender det ikke, men faldt over et Plugin til Thunderbird.

http://channel9.msdn.com/ShowPost.aspx?PostID=232180
Avatar billede hmortensen Nybegynder
31. december 2007 - 13:11 #3
I både Outlook og Outlook Express kan man vælge POP3, IMAP og HTTP.

Her en er artikel som beskriver opsætning for hotmail:
http://support.microsoft.com/kb/287424/da
Avatar billede be_nice Juniormester
31. december 2007 - 15:08 #4
--> hmortensen - Jeg kendte ikke denne mulighed for Hotmail. Har dog lige checket og fundet ud af at Hotmail ikke længere understøtter Outlook Express - så den mulighed er lukket. Og da jeg benytter Outlook til firmamail, kan jeg ikke lige checke om dette fungerer.
Men tak for tippet - måske virker det ved @live.dk, men det finder doit nok ud af.
Godt Nytår.
/Be_Nice
Avatar billede hmortensen Nybegynder
31. december 2007 - 15:50 #5
Det virker så vidt jeg ved også med OE, hvis blot man betaler for pro/plus abb. ;)
Avatar billede thesurfer Nybegynder
31. december 2007 - 23:34 #6
Der findes programmer der gør det muligt at bruge f.eks. Hotmail via POP3 i et mailklient program, som f.eks. Outlook og Outlook Express.

Programmet fungerer som en proxy, som mailklienten ser som en faktisk POP3 server (som det jo agerer), men som faktisk bare er programmet der snakker med hotmail.com..

Det virker udemærket, og noget ligende fås også til "Yahoo! Mail"..
Avatar billede thesurfer Nybegynder
31. december 2007 - 23:35 #7
En af dem er "Hotmail Popper": http://www.boolean.ca/hotpop/