Avatar billede glenovic16dk Nybegynder
28. december 2007 - 21:25 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Counter Strike på Mac

Hej Ekspter.

Jeg er ny Mac bruger og tænkte på om det var muligt at få steam til at kører på Mac så man kunne spille counter strike.. Uden at bruge Bootcamp eller hvad det hedder og kører en Windows..

Mvh Glenovic16dk
Avatar billede egonspock Seniormester
29. december 2007 - 09:53 #1
Det kan man kun via en eller anden emulator. Men uden windows er der kun en, nemlig Crossover:
http://www.codeweavers.com/products/cxmac/
Avatar billede psycosoft-funware Nybegynder
29. december 2007 - 10:41 #2
>>egonspock: det er ikke helt korrekt, transgaming har også lavet en løsning til mac der er mere fokuseret på spil : http://transgaming.com/products/cider/ :)
Avatar billede psycosoft-funware Nybegynder
29. december 2007 - 10:43 #3
det kræver dog at du har en af de nyere macs med Intel processor i :)
Avatar billede egonspock Seniormester
29. december 2007 - 11:32 #4
He, den kendte jeg ikke. Takker og bukker for tippet! - det med Intel gælder i øvrigt også for Crossover.
Avatar billede egonspock Seniormester
29. december 2007 - 11:36 #5
ah, hov, Cider, var ikke den "engine", som EA ville bruge til deres spil og som blev vist frem på MacWorld sidste gang?

Det er jo ikke en selvstændig maskine, der kan køre f. eks. CS, men er kun en byggeklods, som firmaer kan benytte sig af til at portere spil. Så vil jeg stadig anbefale Crossover.
Avatar billede psycosoft-funware Nybegynder
29. december 2007 - 12:11 #6
ups, my bad du har ret egonspock det var kun en grafikmotor og ikke et selvstændigt program.

så er det vist mig der skylder en øl i lufthavnen ;)
Avatar billede glenovic16dk Nybegynder
29. december 2007 - 14:30 #7
Nu er jeg ikke lige helt med mere. Var det den emulator der blev nævnt i først indlæg af egonspock som jeg skulle bruge til at kører counter strike på min mac?

Og gør den emulator at jeg kan installere Steam på min computer eller er det en anden måde at kører counter strike på?
Avatar billede glenovic16dk Nybegynder
29. december 2007 - 14:38 #8
Og jeg sidder på den nye iMac.. Så der skulle jeg mene at der er Intel processor i :)
Avatar billede egonspock Seniormester
29. december 2007 - 15:02 #9
Crossover gør dig i stand til at køre Counterstrike og Steam uden at installere windows. Der er flere videoer på youtube, der viser hvordan det virker, f. eks.: http://www.youtube.com/watch?v=iPddry0fMZY
Så prøv blot at downloade en trial og se om det virker:
http://www.codeweavers.com/products/download_trial_macosx/
Avatar billede glenovic16dk Nybegynder
29. december 2007 - 15:06 #10
Okey.. Jeg står og skal ud af døren så har ikke lige til til at prøve det nu, men som jeg umiddelbart kunne forstå var det den eneste/den bedste løsning.

Så points til egonspock :)
Avatar billede egonspock Seniormester
29. december 2007 - 15:52 #11
Lad os høre hvordan det går! Jeg har ikke selv tid til den slags, men vil gerne høre om jeg kan give rådet videre en anden gang :-)
Avatar billede glenovic16dk Nybegynder
29. december 2007 - 20:48 #12
Det virkede ret godt det program der :)

Mange tak for hjælpen ;)
Avatar billede Newks Nybegynder
05. januar 2012 - 09:34 #13
Jeg har købt mig en imac 27" og har prøvet denne løsning. Og jeg må sige at jeg er langt fra tilfreds med den måde den kører counterstrike på.

glenovic16dk : Gjorde du noget yderligere end bare at installere crossover