Avatar billede erikmailand Nybegynder
28. december 2007 - 21:22 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Problemer med fildeling på hjemmenetværk

Hej Eksperter :-)
-Har et problem med mit hjemmenetværk.
Har en stationær og en bærbar, hvor jeg lang om længe har fået
nette op og køre.

På den stationære køre der "Vista Premium"
Og på den bærbare køre der "Xp Home edition"

har lavet et hjemmenetværk mellem de 2 pcer for at kunne dele filer, og kan sagtens se de 2 pcer på begge pcer.
Kan også gå ind fra den stationære på den bærbare, men ikke omvendt, når jeg klikker på den skriver den "stationær er ikke tilgænglig. du har muligvis ikke tilladelse til at bruge netværksressource..........

Har prøvet at slå firewall fra på pcerne, og har tjekket at den er sat til fildeling i sikkerhedscentret.

Hvad gør jeg forkert??
Avatar billede Slettet bruger
28. december 2007 - 21:33 #1
Har du husket at sætte "Arbejdsgruppe" til det samme på begge computere
Avatar billede erikmailand Nybegynder
28. december 2007 - 21:37 #2
ja de hedder de samme (Workgroup)

Hvis de ikke var de samme burde jeg da ikke kunne gå ind fra den ene pc på den anden gjorde jeg??
Avatar billede lunde78 Nybegynder
28. december 2007 - 22:43 #3
Hvad med indstilling af brugerrettigheder på drev/mappeniveau i Vista?
Prøv at opret en bruger i Vista som hedder det samme som brugeren på din bærbare og tildel denne bruger fulde rettigheder på drev/mapper på PC'en
Avatar billede erikmailand Nybegynder
29. december 2007 - 10:17 #4
kan jeg heller ikke få til at virke
Avatar billede Slettet bruger
29. december 2007 - 10:21 #5
Er det korrekt forstået, at du kan se og komme ind på XP fra Vista, men ikke komme ind på Vista fra XP
Avatar billede erikmailand Nybegynder
29. december 2007 - 10:22 #6
Men faldt over noget andet, på den bærbare er der 2 brugere på, når jeg logger på min egen siger den: stationær er ikke tilgænglig. du har muligvis ikke tilladelse....
Når jeg logger på  med den anden bruger ber den om en adgangskode+bruger.. Men jeg har da ikke sat nogen kode op, andet end krypteringen på selve routeren, og der er jo ikke noget brugernavn.
Avatar billede erikmailand Nybegynder
14. januar 2008 - 19:13 #7
lukker spørgsmål, pga manglende svar