Avatar billede knaldeglad Nybegynder
28. december 2007 - 19:19 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

ASP og ASP.NET på samme site evt. ASP i iframe, kan man det ?

Vil gerne undgå at omskrive alt ASP classic til ASP.NET, kan jeg køre ASP i Iframe eller hvordan faaen...

på forhånd tak fra ASP.NET begynder.
Avatar billede knaldeglad Nybegynder
28. december 2007 - 19:20 #1
min ISS skiver noget med at det er forbidden at køre ASP i en iframe, men dermed vel ikke umuligt..
Avatar billede knaldeglad Nybegynder
28. december 2007 - 19:20 #2
wups. IIS
Avatar billede arne_v Ekspert
28. december 2007 - 21:04 #3
En iframe bliver vel hentet med en separat HTTP request, så umiddelbart burde
det virke.

Men session, application, security etc. bliver noget forfærdeligt rod. Jeg tror ikke
på ideen.
Avatar billede knaldeglad Nybegynder
28. december 2007 - 22:39 #4
jam hvad så-....  vil helst ik skrive al det kode om..  har jo en masse masse asp sider...
Avatar billede arne_v Ekspert
30. december 2007 - 05:31 #5
Medmindre det er meget stort og kan porteres i klumper er jeg bange for at big bang er det nemmeste.

Der er lavet løsninger til at maintaine session mellem ASP og ASP.NET, men det bliver ikke
nogen simpel løsning.
Avatar billede knaldeglad Nybegynder
30. december 2007 - 19:22 #6
med "big bang", mener du skrive lortet igen?
Avatar billede arne_v Ekspert
30. december 2007 - 20:24 #7
Du skal vel under alle omstændigheder have det hele skrevet om på et eller andet
tidspunkt. ASP holder ikke forever.

Du kan skrive det hele om nu.

Du kan vente nogle år med at skrive det hele om.

Men jeg er skeptisk overfor et koncept med at blande det.
Avatar billede neoman Novice
31. december 2007 - 00:22 #8
rent fysisk kan du tage en .asp side, rename den til .aspx, og rette indtil den ikke brokker sig mere. Visse ting skal skrives om, da .NET har en lidt anden måde at hente værdier fra session objektet. Tillige skal man sætte aspcompat=true i page directive.

prv at google lidt på aspcompat - intet er jo gratis.

Jeg anvendte metoden til at køre en asp site i .NET, men det tager ikke mange øjeblikke før man erkender, at man skal skrive det om alligevel, som arne_v sagde.
Avatar billede knaldeglad Nybegynder
02. januar 2008 - 15:21 #9
hm hm....  ikke just glædelige nyheder....
Avatar billede noggs Nybegynder
03. januar 2008 - 15:40 #10
Du kan sagtens köre ASP i en Iframe som du har i din ASPX side. Så kan du löbende lave ASP filerne om til ASPX.

Men du skal väre opmärksom på at Application og Sessions ikke snakker sammen i ASP.OLD og ASP.NET
Avatar billede knaldeglad Nybegynder
08. januar 2008 - 08:15 #11
jam jeg har pøvet, at køre i iframe... den siger noget med at den ikke vil "serve" sider af det format. (asp)
Avatar billede noggs Nybegynder
08. januar 2008 - 11:53 #12
Hvis du laver en alm IFrame uden at bruge specielle .NET tags, så er det jo bare en alm. side du kalder, så der burde ikke väre noget problem.
Avatar billede knaldeglad Nybegynder
04. februar 2013 - 10:27 #13
lukker..ingen har svaret