Avatar billede peter_m1 Nybegynder
27. december 2007 - 23:36 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Kontrolpanelet virker ikke længere

Mit kontrolpanel virker lige pludseligt ikke længere...
Når jeg prøver at starte kontrolpanel fra start-menuen så forsøger det at starte op, men jeg ender med en dialogboks, der fortæller mig at stifinder/explorer ikke virker længere, og spørger om jeg vil finde et svar på problemt på nettet.
Når jeg svarer ja til det, så får jeg intet svar.
Det ender med at jeg må lukke dialogboksen, hvorefter kontrolpanelet, som var ved at åbne, lukker ned igen.
Alle ikoner forsvinder fra skrivebordet et øjeblik, hvorefter pc'en ser ud til at virke normalt igen.
Men... et fornyet forsøg på at starte kontrolpanelet ender med samme nedtrykkende resultat....
Avatar billede strych9 Praktikant
27. december 2007 - 23:45 #1
Der kom hotfixes for et par uger siden. Nogle af dem (især IE7 hotfixes) havde problemer. Prøv at afinstallere den seneste runde hotfixes og se om det hjælper. Du er ikke den eneste med dette problem ligenu har jeg lagt mærke til.
Avatar billede hojben Novice
27. december 2007 - 23:54 #2
prøv denne løsning:

Solution to this kind of problem is easy so just go to c:\windows\system32 then right click any where and choose SORT BY TYPE

now look for all files that ends with this extension  ".CPL"  and move them to any folder of your own

try to go to control panel now and voila it works

now to detect what is causing this kind of problem start to add back file by file from the ones you just moved and in each time check if the control panel works fine if not then that last file you just added is the one causing the problem.

remember you have to return back all files to the way they was except the ones causing the problem or your control panel shortcuts will not work.

most problems in control panel are coming from some softwares that add extra shortcuts in the control panel.

that's all folks
Avatar billede hojben Novice
27. december 2007 - 23:55 #3
cpl på dansk hedder kontrol-panel element :)
Avatar billede hcma Novice
28. december 2007 - 01:01 #4
hvis Nero Burning er installeret for nylig og man efterfølgende ikke kan komme ind i Kontrolpanelet og måske også har problemer at åbne Stifinderen, skyldes det temmelig sikkert Nero Burn Rights, som smadrer det hele  (Nero er klar over problemet og har lovet at komme med en rettelse; men hvornår vides ikke)

gå ind i regedit og find følgende sted:

HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Control Panel\Cpls

slet nøglen der hedder:
Nero BurnRights
Avatar billede hcma Novice
28. december 2007 - 01:01 #5
skulle nok have været et svar :o)
Avatar billede hcma Novice
28. december 2007 - 10:53 #6
peter_m1 >>  er du kommet videre  ??
Avatar billede peter_m1 Nybegynder
28. december 2007 - 12:08 #7
Tak for hjælpen hcma!!!!
Det var lige det, der var problemet - hvor er det dejligt at se sit kontrolpanel igen ;o))))
Points'ene er overført
Peter.
Avatar billede hcma Novice
28. december 2007 - 13:10 #8
godt det hjalp :o)
takker for point og godt nytår :o)))))