Avatar billede feliz Nybegynder
27. december 2007 - 14:54 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Computer kører dårligt

Hej

Først min hardware konfiguration:

Intel P4 Prescott 3000 @ 3000.
EPoX 4PDA3I Intel 685PE.
4x512MB DDR Ram PC3200 Elixir.
PowerColor Radeon 9800 PRO, 256MB DDR2.
IceMat Siberia 5.1 USB lydkort.
Harddiske: 2x 120 GB hhv. Seagate / Maxtor 9. (IDE)!
PSU: 400 W noname.

Derudover kører jeg med nyeste drivers og Windows XP Pro.

Jeg har meget store problemer med min computer. Først og fremmest så er den meget lang tid om at komme frem til login skærmen, ved boot (4-5 minutter).
Jeg har også problemer med lyden: Når jeg er på ventrilo og snakker med nogle venner, så begynder min mikrofon pludselig at skratte - det kan så løses ved at disconnecte og reconnecte igen.
Nogle gange lagger hele min computer også, eller den fryser i 2-10 sekunder (Dette sker ca. hvert 10. minut).

Nogle gange når jeg starter min computer, så kan jeg ikke se min slave harddisk (maxtor disken) i bios eller i windows. Hvis jeg så genstarter, så kan jeg godt!
Jeg tror mest det er fordi mit hardware er slidt!
Jeg har prøvet at formatere 2 gange siden problemet opstod.
I dag fik jeg så den blå skærm, da jeg ville installere World of Warcraft. Jeg nåede ikke at skrive fejlkoden ned, så kan ikke sige så meget om det, men jeg læste noget med "driver_quote" o.lign.

Er der nogen der har en løsning på mine problemer eller ved hvad der kan være galt?

På forhånd tak
- Felix

Det skal lige siges at jeg har kørt Seatools, til at teste mine harddiske og der var ikke noget galt med nogen af dem!
Avatar billede Slettet bruger
27. december 2007 - 17:18 #1
Start med en gang "chkdsk /r /f" www.helgec.dk/chkdsk.html
Avatar billede Jensen DK Novice
28. december 2007 - 06:48 #2
Åben komputeren undersøg om dine forskellige ledninger har dårlig forbindelse, tag en af ad gangen og på med den igen.
Avatar billede feliz Nybegynder
03. januar 2008 - 02:51 #3
Jeg synes at en chkdsk virkede en smule. Det fandt også nogle fejl og rettede dem.
Jeg har også prøvet at tjekke alle ledningerne.
Jeg prøvede at køre Memtest86, og den fandt en fejl på den ene ramblok. Jeg fjernede derfor de 2 af dem (2 af dem er Elixir og de andre 2 er Kingston. Kingston er de nyeste). Jeg fjernede de 2 Kingston blokke og nu synes jeg at computeren virker perfekt :)
Det har åbenbart været den/de ram blokke der har været skyld i det. Jeg har dog stadig problemer med min lyd, at den crasher engang imellem - det er dog ikke så ofte at den gør det.
Avatar billede feliz Nybegynder
03. januar 2008 - 02:52 #4
Hvis en af jer kommer med et svar, så giver jeg point, så spørgsmålet kan blive lukket.
Avatar billede Jensen DK Novice
03. januar 2008 - 06:48 #5
Læg selv et svar og accepter det så er der lukket.
Avatar billede feliz Nybegynder
03. januar 2008 - 13:12 #6
Okay, men sidst jeg gjorde det fik jeg at vide at det var latterligt og at folk ikke gider at hjælpe en hvis man bare lukker spørgsmålet på den måde..
Avatar billede Jensen DK Novice
03. januar 2008 - 14:00 #7
Det var tilsyneladene dine ram der var årsagen, og det havde vi ikke nævnt, så derfor.