Avatar billede pokerhouse Nybegynder
26. december 2007 - 22:52 Der er 5 kommentarer

Problem med signal.

Jeg har et lille problem:

Min far har en pcer ud på værkstedet, hvor internet indgangen også findes. Nu vil min mor havde en pcer i huset, som findes ca. 20 meter fra værkstedet.

Jeg har købt en netkort hvor man via en lille antenne kan modtage internet. Men den kunne ikke få forbindelse til internettet, hvorfor jeg købte en billig antenne 5 db, med en ca. 1 meter lang ledning, så jeg kunne få antennen lidt i vejret.

Der kom lidt signal, men der stod meget lavt, og den oppede nogle gange af nettet når man var op.  Så prøve jeg at flytte pceren op på skrivebordet, hvorved jeg kunne få antenne længere op, hvilket betød, at jeg kunne modtage intenet.

Nu mangler jeg bare en forlænger nedning fra netkortet op til antenne, og hvor får man sådan en henne ?

Jeg skal evt. prøve at købe en D-Link AirPlus G DWL-G710 Wireless Range Extender
27. december 2007 - 08:10 #1
Tips: Skaf en USB baseret modtager + ~3-4 meter kvalitets USB forlængerledning. Det har jeg gjort engang hos en 'kunde'... Så kunne USB modtageren flyttes rundt, op og ned i lokalet til bedste reslutat. Endte med en 1 meter lang pind ud af vinduet...
Avatar billede smartebenny Nybegynder
27. december 2007 - 15:25 #2
En range extender foreslås kun hvis det er inde for husets 4 vægge.

Hvis Karis larrys ikke virker, vil jeg foreslå 2 stk. access points som står i WDS mode. F.eks. D-Link DWL-2100AP.
Avatar billede pokerhouse Nybegynder
27. december 2007 - 15:47 #3
kan man slet ikke få en "forlænger ledning på 1½ meter.!!
Avatar billede smartebenny Nybegynder
27. december 2007 - 16:02 #4
Jo. Hvorfor skulle man ikke kunne det.