Avatar billede benner76 Nybegynder
26. december 2007 - 15:41 Der er 18 kommentarer og
1 løsning

Opgradering eller ny PC

Jeg har min gode gamle pc, men har lige fået Call Of Duty 4 og der må den give op mest pga. grafikkort.
Mit spørgsmål er nu hvad der bedst kan betale sig at gøre, købe ny ellers opgradere og hvad.
Det skal helst ikke koste noget, men samtidigt ikke være en nødløsning, der holder 3 mrd, og man så står i samme problem igen.

Min PC idag:
AMD Sempron(tm) 2800+
ASRocK Motherboard FSB400MHz DDR 400
2,02 GHz, 512 MB RAM DDR 400PC
Nvidia Geforce FX 5600XT
Avatar billede amite Mester
26. december 2007 - 15:55 #1
Beklager...

Alt hvad der står på den liste vil skulle skiftes da hardwaren er for gammel til at passe sammen med nye dele.

Så såfremt du skal bruge den til at spille nyere spil p, så ligner en helt ny computer.
Avatar billede peet-49 Novice
26. december 2007 - 16:23 #2
Det dobbelte ram og et GeForce7600/256 agp kort, kan dog klare det.
Avatar billede amite Mester
26. december 2007 - 16:35 #3
Ja, det er vel teknisk set muligt men så ramler vi ind i den der 3 mnd. periode der blev nævnt...
Avatar billede peet-49 Novice
26. december 2007 - 16:57 #4
Der vil altid være en 3mnd. periode, eller det kræver en ubegrænset pengebeholdning.
Avatar billede exii Nybegynder
26. december 2007 - 17:53 #5
Min PC:

AMD Athlon 64 3400+ 2.4 GHz
2*512 MB DDR SDRAM PC-3200
Nvidia GeForce 7600 GS 256 MB APG 8x

Jeg kører Call of Duty 4 flydende med alt på medium og 800x600 opløsning.
Før havde jeg et GeForce FX 5500, og jeg kan se en MEGET stor forskel på grafikken i mine spil.
Avatar billede exii Nybegynder
26. december 2007 - 17:55 #6
Så jeg synes at du skal købe det her:

http://edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=412832

Men jeg ved ikke om du bruger APG eller PCI-E..?
Avatar billede exii Nybegynder
26. december 2007 - 17:56 #7
og nogle flere ram ville heller ikke skade :)
Så du har 1 GB
Avatar billede benner76 Nybegynder
26. december 2007 - 21:54 #8
Hvad er forskellen på AGP eller PCI-E..
Og hvor kan jeg finde ud af hvad jeg anvender..
Avatar billede exii Nybegynder
26. december 2007 - 22:20 #9
Forskellen på APG og PCI-E er interface.
Alså nogle bundkort er der PCI-E udgang og nogle er der APG.
Du kan downloade programmet CPU-Z HER:
http://www.cpuid.com/download/cpu-z-142.zip

Så når du åbner programmet, ska du klikke på fanebladet "Mainboard".
Og så nederst under "Graphic Interface" står der enten "APG" eller "PCI-Express".
Skriv tilbage når du har kigget på det :)
Avatar billede exii Nybegynder
26. december 2007 - 22:23 #10
så kan jeg nemlig lige sende nogle links til nogle grafikkort.
Hvis der står APG, så er det jeg linket til tidligere et godt valg, pga. jeg har jo selv lige købt det..
Og kan du godt finde ud at montere det, eller kender du nogen der gør?
Men ellers er det rimelig nemt. Du skal bare løsne skruerne, sætte et PSU stik (strømforsynings stik) i. :)
Avatar billede benner76 Nybegynder
27. december 2007 - 01:06 #11
Der står AGP Version 3.0
Montere det skal jeg nok klare, det er mere de tekniske betegnelser jeg ikke kender.
Avatar billede exii Nybegynder
27. december 2007 - 01:14 #12
Så kan du sagtens klare det grafikkort jeg har linket til :)
Når du sætter det til, skal du huske at sætte PSU stikket i, så den får strøm, ellers får du ikke særlig god ydelse :) der er nemlig nogle der glemmer det, og så kan de ikke forstå at de får dårlig ydelse :)
Avatar billede exii Nybegynder
27. december 2007 - 01:29 #13
og som sagt.. nogle flere ram ville heller ikke skade :)
Avatar billede benner76 Nybegynder
27. december 2007 - 01:55 #14
det skal hermed gøres.....
exii vil du smide et svar, så du kan få lidt point, da det er din løsning jeg vil anvende, men ellers tak til alle andre der har deltaget i at løse mit problem.
Avatar billede Jensen DK Novice
27. december 2007 - 06:39 #15
peet 49 kom med den samme løsning 26/12-2007 16:23:51 som den første.
Avatar billede exii Nybegynder
27. december 2007 - 08:47 #16
svar :)
Avatar billede benner76 Nybegynder
27. december 2007 - 23:30 #17
Korrekt, så hvis peet49 også ville give et svar, så er der lidt til jer begge.
Avatar billede benner76 Nybegynder
28. december 2007 - 21:43 #18
det ser ikke ud til at der kommer noget svar fra peet49, så point går til exii
Avatar billede peet-49 Novice
29. december 2007 - 09:38 #19
Uden mail fra ekspertet er det til tider svært, at følge med.