Avatar billede bolmer Nybegynder
25. december 2007 - 19:27 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Forbind til internet gennem 2 routere?

Jeg har en router fra cybercity som jeg har forbundet til LAN porten i en trådløs T-Com Sinus router.

Fra min IBM laptop kan jeg fint pinge begge routere og tilgå deres webinterface, men jeg kan ikke komme på internettet.

Forbinder jeg routeren fra cybercity direkte til min laptop kan jeg fint komme på nettet, men det fungere altså ikke når jeg kobler den trådløse til.

Nogen der har en ide til hvordan jeg får det trådløse internet til at du?

DHCP i den trådløse er deaktiveret. Den trådløse har IP-adressen 10.0.0.2 og cybercity routeren har IP-adressen 10.0.0.1
Avatar billede hojben Novice
25. december 2007 - 19:32 #1
sæt gateway på sinus til 10.0.0.1
´det skulle gøre det.
Avatar billede hojben Novice
25. december 2007 - 19:33 #2
men hvorfor sætter du ik bare dhcp på sinusen? det gør jeg selv. (dog ik en sinus)
Avatar billede bolmer Nybegynder
25. december 2007 - 19:36 #3
Har prøvet at sætte gateway på sinus'en til 10.0.0.1 men det hjælper ikke (så har sinus og cybercity routere  jo også den samme IP adresse hvilket vel ikke vil fungere). Jeg har både prøvet at aktivere og deaktivere DHCP i sinusen uden resultat.
Avatar billede hojben Novice
25. december 2007 - 20:13 #4
og du sætter selvf. kablet fra CC-lan stikket til sinus wan ik?
Avatar billede bolmer Nybegynder
25. december 2007 - 20:39 #5
Det trådløse fungere når jeg forbinder CC til LAN indgangen i Sinusen og sørger for at sætte IP starting range til 10.0.0.100 i CC routeren. Altså:

Gateway på Sinus =    10.0.0.2
IP på CC =            10.0.0.1
Starting Range på CC = 10.0.0.100
CC forbundet til Sinus LAN port og DHCP disablet i Sinus.

Men når jeg forsøger at indsætte en HUB mellem CC og Sinus forsvinder den trådløse forbindelse igen (skal bruges for at få ikke-trådløse enheder på nettet).
Avatar billede hojben Novice
25. december 2007 - 20:52 #6
hmm jeg har selv denne opstilling:

CC-router -> switch --> trådløs AP + extra router

dvs switch sidder på cc-routeren, trådløs AP + extra router sidder på switch.

fungerer fint..
Avatar billede nva Praktikant
27. december 2007 - 10:21 #7
Avatar billede bolmer Nybegynder
27. december 2007 - 10:39 #8
Problemet var et defekt netkabel
Avatar billede hojben Novice
27. december 2007 - 11:29 #9
LOL tillykke med opdagelsen ;-)