Avatar billede maleki Nybegynder
23. december 2007 - 22:55 Der er 26 kommentarer

Unlock af SIM-lås

Hej,

Jeg har en Sony E. W580i som er låst til TDCs netværk. Den har de nu spærret for både ind- og udgående opkald, pga. en "fejde" over en ubetalt regning -- LIGE FØR JULEN! :(

Mit spørgsmål er således i 2 dele:

Kan jeg sætte et TDC-TALETIDSKORT i mobilen, når den er SIM-låst til TDC?

Og findes der nogle unlock-programmer der virker på Mac??

Håber I kan hjælpe.. Det falder sgu dårligt sammen med julen :(

God jul!

MVh
Dennis Maleki
Avatar billede japping Nybegynder
23. december 2007 - 23:09 #1
Taletidskort - nej.

Der er nogle hjemmesider der tilbyder at unlocke, men jeg har ikke gode erfaringer med dette. Derimod har jeg gode erfaringer med, at gå til en unlock-butik. Men de har sikkert lukket til på torsdag.
Avatar billede durany Nybegynder
23. december 2007 - 23:25 #2
prøv nørrebro, der ligger mange af de små unlock butikker.. og mig bekendt skider de på om det er jul/nytår eller 1. juledag.. for de holder det ikke alligevel.
Avatar billede maleki Nybegynder
23. december 2007 - 23:45 #3
Japping- Er du sikker på at jeg ikke kan bruge et TDC-taletidskort i telefonen?
Avatar billede fedora Nybegynder
23. december 2007 - 23:53 #4
Jeg har selv købt en telefon med abonoment som var låst til TDCs net, men satte et taletidskort i fra TDC og det virkede fint hos mig.
Avatar billede kfz Nybegynder
24. december 2007 - 00:20 #5
generelt betyder simlås at telefonen er låst til udbyderen, og man kan derfor ofte bruge andre simkort fra samme udbyder uden problemer.
Avatar billede justrace Novice
24. december 2007 - 01:11 #6
Taletid fra samme udbyder burde virke. God jul. Det bliver dyrt at ringe til svigermor i år.
Avatar billede justrace Novice
24. december 2007 - 01:20 #7
Sony.E skal du til en butik med, da der ikke er "online-koder til dem. Se evt. her: http://www.online-unlock.dk/?p=bestil
Avatar billede hundevennen Nybegynder
24. december 2007 - 11:58 #8
det har intet med simkort og unlockkoder at gøre - blacklistning af mobiltelefoner sker på Immeinummeret
Avatar billede justrace Novice
24. december 2007 - 12:15 #9
Hvad har blacklisting med det her at gøre????
Avatar billede fedora Nybegynder
24. december 2007 - 13:33 #10
Nej så vidt jeg husker, så lukker de kun abonomentent imidlertidligt, det har ikke noget med telefonen at gøre.
Avatar billede justrace Novice
24. december 2007 - 14:06 #11
De blacklister heller ikke telefonen, det er noget vrøvl.
Avatar billede hundevennen Nybegynder
24. december 2007 - 14:54 #12
blacklisted betyder at den er spærret af udbyderen og det gør man på Imeinummeret
Avatar billede lundorff-net Nybegynder
24. december 2007 - 15:28 #13
Den bliver sku da kun blacklistet hvis den bliver meldt stjålet!!
Avatar billede justrace Novice
24. december 2007 - 15:36 #14
Jeg ved heller ikke hvad det er for noget vrøvl.
Avatar billede fedora Nybegynder
25. december 2007 - 20:07 #15
Så vidt jeg husker må de ikke bare spære på IMEI nummeret (eller hvad det nu hedder) uden MEGET god grund, og den med en ikke betalt regning mener jeg ikke hører til den gode undskyldning ;)
Avatar billede johnstigers Seniormester
25. december 2007 - 20:39 #16
japping - sikke en gang vrøvl :)

maleki> "Kan jeg sætte et TDC-TALETIDSKORT i mobilen, når den er SIM-låst til TDC?"
Ja sagtens.
Avatar billede justrace Novice
25. december 2007 - 21:02 #17
FÅ SÅ KØBT DET TALETIDSKORT OG RING TIL SVIGERMOR OG FÅ SAGT TAK FOR GAVEN..........
Avatar billede nfunlock Nybegynder
01. juni 2008 - 01:53 #18
mobilen vil virke med alle tdc kort i også selv om du har fået spæret et simkort pga en strid om en ubetalt regning

smid du bare et taletidskort i den

men hvis du vil have et simkort i fra en anden udbyder skal den låse op enten med kabel eller med en kode

mvh Henrik
http://nfunlock.dk eller http://online-unlock.dk
Avatar billede johnstigers Seniormester
01. juni 2008 - 12:13 #19
Nu er det vist bekræftet at du kan bruge TDC taletidskort - af indtil flere nu :)

maleki - lukketid?
Avatar billede durany Nybegynder
26. november 2009 - 02:05 #20
lad os få lukket her.. :)
Avatar billede johnstigers Seniormester
26. november 2009 - 16:18 #21
Maleki der skal et svar til for at lukke, så bed om et svar fra fedora (#4), justrace (#6), john_stigers (#16) eller nfunlock (#18).
Durany har ikke ret, men tror bare han prøvert at følge op på gamle spørgsmål og svaret er derfor ikke ment som at han har ret :)

Mest fair vil nok være fedora da han var først med korrekt svar. jeg prøvede tricket 1 mdr. efter du havde spurgt, og det kan man sagtens gøre :)
TDC er også forespurgt om man vil kunne komme ud for at et taletidskort ikke vil virke i en telefon med TDC abonnement, og svaret var at telefon er låst på udbyder, ikke abonnement/taletid.
Avatar billede justrace Novice
26. november 2009 - 16:23 #22
Så må vi se om han får en ny i julegave igen i år. :)
Avatar billede nfunlock Nybegynder
26. november 2009 - 16:28 #23
mobilen vil virke med alle tdc kort i også selv om du har fået spæret et simkort pga en strid om en ubetalt regning

smid du bare et taletidskort i den

men hvis du vil have et simkort i fra en anden udbyder skal den låse op enten med kabel eller med en kode
Avatar billede nfunlock Nybegynder
26. november 2009 - 16:29 #24
mobilen vil virke med alle tdc kort i også selv om du har fået spæret et simkort pga en strid om en ubetalt regning

smid du bare et taletidskort i den

men hvis du vil have et simkort i fra en anden udbyder skal den låse op enten med kabel eller med en kode
Avatar billede johnstigers Seniormester
26. november 2009 - 16:36 #25
Må hellere hoppe med, for at gøre forvirringen total... :)
Avatar billede neontetra Nybegynder
19. maj 2014 - 07:27 #26
Hej. Du kan låse din TDC netværk låst Sony Ericsson W580i sikrere og nemmere at bruge unlock kode. Du kan få netværket unlock kode til din Sony Ericsson W580i fra http://www.theunlockspot.com/sony-ericsson-w580i/rs10wp9/ til en overkommelig pris med nem oplåsning vejledning. Held og lykke.