Avatar billede jannek_ek Nybegynder
21. december 2007 - 14:01 Der er 8 kommentarer

problem med at brænde store filer

Jeg har et problem med at brænde store filer, og jeg har god grund til at tro at det hverken er min brænder, eller software, der er noget i vejen med.
Jeg har med to forskellige brændere, og tre forskellige brænderprogrammer, forsøgt at skrive en iso-fil ned på en cd. Jeg ved det ikke er cd'en der er noget galt med, da det lykkedes mig at brænde den på en anden computer.

Det er ikke kun iso-filen, jeg har oplevet problemer med, det samme sker når der skal skrives lyd-cd'er eller bare cd'er med en masse filer på. Jeg har dog ingen problemer med at skrive en cd, på 150 MB eller der omkring.

Så jeg håber der er nogen, der har en idé om, hvordan mit problem kan løses.
Avatar billede lassebm Nybegynder
21. december 2007 - 14:16 #1
Kunne lyde som en ram fejl..
Opstår der også problemer hvis du prøver at installere større applikationer??
21. december 2007 - 20:40 #2
... hvordan 'brokker' den sig ?
21. december 2007 - 20:42 #3
Tanke: Alm. brænder programmer opretter et TEMP image først og derefter 'brænder' den på CD/DVD'en. Hvis du ikke har nok plads på C: (eller der hvor %TEMP% pejer på) så vil det gå galt.

Du bør rense temp med denne fil, det tager kun få sek. Hent den lille batfil, dobbeltklik på filen, og der går et split sek. Så er temp renset.
www.spywareinfo.dk/download/cleantempxp2k.bat

(Hvor meget ledigt på C:\ ?)
Avatar billede jannek_ek Nybegynder
22. december 2007 - 17:35 #4
jeg har over 20 GB ledigt på C:, så det er ikke det. Jeg har kørt batfilen, men det går stadig galt når jeg brænder cd'en.

Nero har en funktion, så den efter brændingen går ind og sammenligner cd'ens indhold med isofilen, og efter ca. 200 MB begynder der at komme en masse fejl. Men den brokker sig ikke under selve brændingsprocessen.

Jeg har aldrig haft problemer med at installere store programmer.

Hvordan finder jeg ud af om det er en ramfejl?
22. december 2007 - 19:30 #5
... hvis du opretter et IMAGE istedet (kan vælges i menuen) - hvad så ?
Avatar billede jannek_ek Nybegynder
22. december 2007 - 19:59 #6
Jeg kan ikke få nero til at validere indholdet af en imagefil, så aner ikke hvordan resultatet blev, andet end at nero påstår at brændingen gik efter planen, men det påstår den også ved en normal cd.
Avatar billede lassebm Nybegynder
23. december 2007 - 12:39 #7
Prøv at kør en test med memtester
http://www.memtest.org/

Det kræver selvfølgelig du kan brænde iso'en uden den laver fejl...
Avatar billede jannek_ek Nybegynder
23. december 2007 - 16:03 #8
memtest kan ikke finde nogle fejl ... så det er næppe i ram'ne fejlen skal findes.