Avatar billede purup Nybegynder
16. december 2007 - 17:48 Der er 2 kommentarer og
2 løsninger

Google linker til forkert .html

Hej Ekspereter

Jeg administrerer www.norscan-partners.no

Hvis jeg søger på "norscan partners" i google er det første link til www.norscan-partners.no/main.html
Det er en gammel side og Google burde linke til index.php
Det er jo lidt kikset at der i det første hit står "You have reached an old location...".

Jeg har lavet et manuelt redirect på main.html, men ville gerne have det var automatisk. Og Google-lovligt!
Og jeg ville gerne have det første hit var index.php.
Avatar billede bufferzone Praktikant
16. december 2007 - 19:25 #1
Har du prøvet at kikke på www.google.com/webmasters her er der forbedrede muligheder for kommunikation med google, bl.a. melding om døde sider og reinclusion. Kik på dette værktøj der kan hjælpe dig med alt muligt vis du lære det at kende
Avatar billede goose Nybegynder
16. december 2007 - 20:07 #2
Kan du ikke bare lave en 301 redirect til din index.php fra din main.php - det er jo ganske naturligt og  så finder >Google jo ret hurtigt ud af det.

Jeg er ikke PHP mand, men det kan vist laves i htacces

/Goose
Avatar billede madx Nybegynder
17. december 2007 - 02:01 #3
Håber du fik rette svar af de andre :-)

Jeg vil være mere konkret: Du skal oprettet et google sitemap, så fortæller du Google hvad den skal prioritere!

Men det bagvedliggende problem er at du iflg. google ikke har indgående links.

http://www.google.dk/search?q=link:http://www.norscan-partners.no

Så kan alle tools være ligegodt. Google siger du har pagerank 1. Det er stort set ingenting. Resultatet er at din hjemmeside ikke seriøst prioriteres af Google. Derfor er siden ikke opdateret og måske på vej ud igen.

Udover evt. at oprette sitemap, så få sitet tilmeldt dmoz.org og find andre der vil linke til websitet.
Avatar billede purup Nybegynder
26. juli 2008 - 20:10 #4
Jeg havde vist ikke fået lukket denne. Så er det gjort! Tak for hjælpen alle.