Avatar billede fauer Nybegynder
14. december 2007 - 12:04 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Hvor indstiller jeg mac til at åbne de rigtige programmer

Min PowerPC G4 med OS X 10.3.9
Vil åbne alle pdf filer i Billedefremviser selv om jeg har Acrobat Reader, kan jeg ikke selv bestemme hvilket program pdf filer skal åbnes i???
Avatar billede reinelt Nybegynder
14. december 2007 - 14:27 #1
adobereader hjælp fandt jeg dette Åbne PDF-filer
Du kan åbne en PDF-fil på mange måder: fra Reader programmet, fra e-mail-programmet, fra filsystemet eller på et netværk fra en webbrowser. Hvordan PDF-filen vises, første gang du åbner den, afhænger af, hvilke dokumentegenskaber den, der oprettede filen, har angivet. Et dokument kan f.eks. blive åbnet på en bestemt side eller med en bestemt forstørrelse.

Visse PDF-filer er begrænsede og åbnes kun, når du indtaster en adgangskode, som du skal have fået af ejeren af PDF-filen. Hvis et dokument er krypteret, skal du måske bruge tilladelse fra den person, der har oprettet det, for at åbne det. Visse begrænsede eller certificerede dokumenter kan forhindre dig i at udskrive en fil eller kopiere oplysninger til et andet program. Hvis du har problemer med at åbne et PDF-dokument eller ikke kan bruge bestemte funktioner, skal du kontakte dets forfatter eller ejer.

Hvis et dokument er indstillet til at åbnes i
Avatar billede fauer Nybegynder
14. december 2007 - 14:39 #2
Det jeg mener er at når jeg dobbeltklikker på en pdf fil skulle den gerne åbnes i Acrobat Reader, men det gør den ikke på min maskine, den åbner billedefremviser, og det er ret irriterende.
Avatar billede reinelt Nybegynder
14. december 2007 - 15:33 #3
har du kikket i rediger- indstillinger adobe. Du kan ikke slå fra billedfremviser
at den ikke skal være standard?
Avatar billede aeblenet Nybegynder
14. december 2007 - 15:41 #4
Vælg en fil (PDF-fil)
-vælg "Vis info" i menuen "Arkiv" eller ÆBLE+i
-vælg her i dialogen hvilket program der skal åbne den omhandlende fil.
-klik derefter på "Ret alle"

Så tilretter OS X ALLE dine PDF-filer til at åbne i Acrobet Reader.
---

Jeg har dog været udsat for at disse indstillinger kan blive nulstillet igen og at Billedefremviser tager over. Øv.

Ret derfor også:
Åbn > Programmer > Hjælpeprogrammer > Diskværktøj
-start med at "Slet ledig plads" på din Macintosh HD
-derefter "Reparer tilladelser"

Nu er din maskine UpToDate med dine indstillinger og tilladelser . . .
-og den kører også hurtigere, hvis du gør de sidste to trin for ca hver 30-40 arbejdstimer

Go fornøjelse!
Avatar billede aeblenet Nybegynder
14. december 2007 - 15:42 #5
Vælg først program - derefter RET ALLE
-ellers ved den jo ikke hvad du vil rette!
Avatar billede fauer Nybegynder
14. december 2007 - 15:49 #6
Nu har jeg slette billedefremviser, så nu virker pdf formatet som den skal.

:o)

Send mig lige et svar, så du kan få dine points.... :o)

Mvh fauer
Avatar billede fauer Nybegynder
14. december 2007 - 15:50 #7
Smiler, vi skrev vist samtidig... men den funktion kendte jeg ikke...