Avatar billede stanleydk Nybegynder
13. december 2007 - 20:27 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

PC kan ikke starte efter montering af Geforce 8800GT

Hej.

Jeg har lige købt mig et Geforce 8800GT Fra Inno3D, men min computer vil ikke starte op med kortet. Tager jeg strømmen fra grafikkortet, vil computeren gerne starte, men så bibber den, da strømmen mangler til grafikkortet.

Hvad kan skyldes at den ikke vil starte op ?
Avatar billede mungojerrie Nybegynder
13. december 2007 - 20:44 #1
måske kan din strømforsyning ikke trække dit grafikkort?
hvor stor er strømforsyning?
Avatar billede stanleydk Nybegynder
13. december 2007 - 20:45 #2
Den er på 600W
Avatar billede mungojerrie Nybegynder
13. december 2007 - 20:50 #3
hmm, hvor gammel er dit bundkort, hvilket mærke og ved du om du har den nyeste version af bios installeret?
Avatar billede -bartfreak Nybegynder
13. december 2007 - 20:56 #4
har du tilslutte det ekstra strømstik.??
-
Og afinstalleret tidligere driver.?
Avatar billede stanleydk Nybegynder
13. december 2007 - 20:57 #5
mit bundkort er et Gigabyte GA-X38T-D6Q. HELT NYT. ALLE komponenter er helt nye. Det ekstra strømstik er også prøvet.
Avatar billede mungojerrie Nybegynder
13. december 2007 - 21:05 #6
har du prøvet at resette bios ?
hvis ikke så gør det med den gamle grafikkort monteret og så isætte den nye og boot og se hvad der sker.....
Avatar billede stanleydk Nybegynder
13. december 2007 - 21:12 #7
Har prøvet kortet i en anden maskine, og der gør den præcis det samme. Vil ikke starte..
Avatar billede mungojerrie Nybegynder
13. december 2007 - 21:16 #8
hmm, mon ikke kortet er defekt så?
jeg har dog oplevet at flere af mine computere havde problemer med at starte op, hvis jeg havde afmonteret alt fra bundkortet og isat en enkel ny del samt alle gamle dele og så forsøgte at boote op. Derimod kunne jeg fikse det ved at fjerne alle dele fra bundkortet, isætte en del af gangen og mellem hver isættelse lave en boot up for at se at skidtet virkede. Til sidst var alle dele isat og det hele virkede.....
Avatar billede stanleydk Nybegynder
13. december 2007 - 21:28 #9
jeg må få det byttet så. Syns bare ikke man oplever det så tit at der er kort som er defekte. Jeg er måske bare uheldig.. :(
Avatar billede -bartfreak Nybegynder
13. december 2007 - 21:44 #10
måske du lige kan checke om din bios på bundkortet skal flashes.
Det kunne være der findes en update på præcis dit problem..det er da værd at checke..O)
Avatar billede mungojerrie Nybegynder
13. december 2007 - 21:55 #11
ja og prøv da lige mit samle trick af...... :-)
Avatar billede stanleydk Nybegynder
04. januar 2008 - 17:11 #12
Det var grafikkortet som var defekt. Desværre. Fik et nyt et par dage efter, og så funkede det :)
ellers tak for hjælpen alle sammen..