Avatar billede kspr Nybegynder
12. december 2007 - 22:48 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Regulering af tidszone med Now() funktion

Nu har jeg efterhånden brugt så lang tid på at finde en løsning, at jeg bliver nødt til at spørge jer om råds.

Har et site, som skal benyttes af folk i forskellige tidszoner. Jeg vil derfor på min forside have en angivelse af hvad klokken er i tre forskellige tidszoner, i formatet xx:xx

Den danske går selvfølgelig fint med en simpel FormatDateTime (Now, vbShortTime) - men at korrigere de to andre ift. til hhv. GMT og EST er sværere end som så.

Har efterhånden fundet ud af, at det vist er noget med DateAdd, men den korrekte syntax og sammensætning kan jeg ikke lure.

Håber I kan hjælpe!
Avatar billede mitbrugernavn Praktikant
12. december 2007 - 22:56 #1
dansk_tid=now()
response.write FormatDateTime (dansk_tid, vbShortTime) & "<br>"

engelsk_tid=dateAdd ("h",-1,dansk_tid)
response.write FormatDateTime (engelsk_tid, vbShortTime)
Avatar billede mitbrugernavn Praktikant
12. december 2007 - 22:58 #2
prøv ovenstående - h står for timer, hvis du skal lægge til så er det bare 1 der skal stå.
Avatar billede kspr Nybegynder
12. december 2007 - 23:10 #3
Mange mange mange tak :)
Avatar billede kspr Nybegynder
12. december 2007 - 23:11 #4
Hvor er det indlysende, når man ser det i øvrigt :D Men igen, tak!