Avatar billede masso Nybegynder
10. december 2007 - 22:15 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Qnap TS-109 åbning af porte til net

Hej

Jeg har lige købt en Qnap TS109, den er rigtig lækker og har fået det sat op og kan sagtens logge mig på det på mit hjemmenet.

Problemet kommer når jeg skal logge på det via internettet, jeg kan simpelhen ikke se mig ud af hvilke porte der skal åbnes og hvilke der ikke skal.

Har en Sitecom trådløs router. WL-143 som min Qnap går igennem.

Nogle der kan hjælpe lidt
Avatar billede christianks Nybegynder
06. februar 2008 - 09:58 #1
Jeg har samme problem, og er lige så intresseret i et svar som dig :)
Avatar billede masso Nybegynder
06. februar 2008 - 12:16 #2
Hejsa

Jeg har faktisk fundet ud af det nu, der er ret mange porte der skal åbnes i routeren.

Du går ind i administrations panelet på din Qnap, derinde er der en indstilling hvor du kan sætte din Qnap op til at være medie server osv osv. Under hvert faneblad derinde er der noget med en port og så et nummer. Det nummer skiver du op på et stykke papir.

Derefter taget man sin router (i dette tilfælde min sitecom), der skal man ind under værktøj, og så er der en der hedder port forward (eller deromkring), der kan man så skrive de porte ind som skal åbnes, og ta-dah så virker det.

Har du problemer, må du lige kontakte mig, så skal jeg nok prøve at hjælpe dig over messenger eller mail.
Avatar billede christianks Nybegynder
07. februar 2008 - 18:30 #3
I need help, hehe :)
Jeg har prøvet at følge dit råd, men mangler lige lidt hjælp.
Er det muligt at vi kan snakke over MSN?
Avatar billede tumebone Nybegynder
10. februar 2008 - 07:15 #4
Masso jeg står og skal købe en Qnap TS-109 turbo, skal man partionére hdd eller skal den bare være en stor partion?