Avatar billede jonaslk Nybegynder
10. december 2007 - 15:34 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

32 bit vista på en athlon 64 x2 maskine..

Hejsa

jeg har en pc med en 64 bit cpu. Kan man godt køre en vista 32 bit derpå. Årsagent til spørgsmålet er at der endnu ikke eksisterer 64 bit vista drivere til hverken mit lydkort (FW 410), printer eller webcam. Og så tillægsspørgsmål. Jeg har 4GB ram i maskinen. Kan en 32 bit version godt udnytte 4 GB. (har hørt noget om at eks. XP 32 bit kun kan udnytte 3 GB Ram)

Hvis man rent faktisk kan bruge en 32 bit Vista (home premium) på denne cpu, får man så problemer med nogle af følgende programmer:

Office 2007
Flash + dreamweaver + photoshop CS3
Cubase SX3

Er de 64 bitversioner - som evt. ikke kan køre i 32 bit Vista. eller andet i den stil?

Håber problemstillingen fremgår klart.

MVH
Jonas
Avatar billede amews_aj Nybegynder
10. december 2007 - 15:59 #1
Du kan godt køre 32 bit selvom du har en 64 bit cpu.
Det er korrekt, at computeren kun vil udnytte de lidt over 3 GB ram.
Der burde ikke være problemer med programmer, du skal bare huske at installere 32bit udgaverne af programmerne. De er ikke som standard 64 bit.
Avatar billede jonaslk Nybegynder
11. december 2007 - 11:50 #2
Hejsa
Tak for svaret..

Du kan bare smide et svar.. så får du point....

MVH
Jonas
Avatar billede amews_aj Nybegynder
11. december 2007 - 12:06 #3
Svar..