Avatar billede lottedn Nybegynder
09. december 2007 - 10:40 Der er 18 kommentarer

MeetMyMessenger dansk support pr tlf ?

Jeg og mine børn står i en meget alvorlig og truende situation med min ex. Indtil nu har jeg kunnet regne ud hvor han opholder sig ved at tracke ip'en på de mails han ligger og sender, men nu er han begyndt at skrive og true i udpræget grad over mym. Han opholder sig i udlandet da han ikke ( indtil nu ) har turde komme retur til danmark ( politi indblandet mv. ) men jeg er alvorligt bange for at han kunne være på vej nu alligevel .. Jeg kan ikke finde nogen dansk support el. jeg kan kontakte for at få traced den ip han skriver fra - har skrevet til den engelske men uden svar endnu - er der nogen herinde som ved hvordan hvor jeg får fat i dem, eller en alternativ måde at få fat i oplysninger på ???

Lotte
Avatar billede mugs Novice
09. december 2007 - 11:23 #1
Avatar billede leif Seniormester
09. december 2007 - 12:03 #2
Hvis det er grove trusler skal Politiet blandes ind.
Avatar billede leif Seniormester
09. december 2007 - 12:05 #3
De eneste som har præcis lokation/oplsyninger om IPadressen er udbyderen og dem får du ikke noget ud af med mindre det kommer fra Politiet.
Avatar billede leif Seniormester
09. december 2007 - 12:08 #4
Fx. hvis jeg bruger: http://www.geobytes.com/IpLocator.htm?GetLocation på min egen IP, siger den at jeg er i Holbæk, jeg sidder ikke i Holbæk, men jeg er i Danmark
Avatar billede leif Seniormester
09. december 2007 - 12:12 #5
Men er det www.meetyourmessenger.dk du mener ?
Avatar billede lottedn Nybegynder
09. december 2007 - 12:18 #6
Hej

Ja det er alvorlige trusler.

Politiet er på sin vis også indblandet, og på mandag skal jeg ned og få sat polithold på ham..

Men - mym må da selv være istand til at tracke ipadressen - jeg beder ikke om at få den udleveret - bare sikkerhed for at der ikke skrives herfra ( Danmark ) ..

Holbæk - Det er fordi hovedcentralen ligger i holbæk ( i dit tilfælde )
Avatar billede cpufan Juniormester
09. december 2007 - 12:18 #7
http://www.ip-adress.com/

hvad så med denne, den gav mig korrekt by
Avatar billede lottedn Nybegynder
09. december 2007 - 12:19 #8
Mugs - nej det kan jeg desværre ikke da jeg netop ikke har ip-adressen ( når han skriver via et site og ikke mail f.eks )

Ellers tak :-)
Avatar billede cpufan Juniormester
09. december 2007 - 12:29 #9
Det bedste du kan gøre, er at undlade at benytte meetmymessenger
hvis han ikke får respons fra dig, vil han med tiden miste gejsten
og chikanen vil blive mindre og mindre.

undlad også at læse hans mails, send dem direkte i skraldespanden.

få dig en ny mailadresse, og nedlæg den gl.
således den melder fejl, når man sender til den.

ingen gider chikanere nogen, som ikke reagere på det.
og hvis alle hans forsøg løber ud i sandet - ja så stopper det af sig selv.
Avatar billede leif Seniormester
09. december 2007 - 12:29 #10
Ja, nu ved jeg godt hvordan TDC og andre udbydere er bygget op, men det var bare også for at gøre opmærksom til andre på at det kan man langt fra bruge som korrekt indikation.

cpufan -> Langt værre, nu er jeg i Nibe :-), jeg sidder altså på Sjælland.
Avatar billede mugs Novice
09. december 2007 - 12:32 #11
cpufan > Helt enig. Husk at frakoble indholdsruden.
Avatar billede leif Seniormester
09. december 2007 - 12:35 #12
Jeg er enig med cpufan & mugs, ignorer ham som en start.

lottedn -> mym skal selv kontakte Udbyderen som vil kræve en dommerkendelse for at begynde at udlevere oplysninger. De vil sikkert kunne trace om han er i Danmark, men det er så spørgsmålet om de vil.
Avatar billede lottedn Nybegynder
09. december 2007 - 13:03 #13
Situationen er langt mere alvorligt end at han "glemmer" med tiden .. Der er børn involveret, han er udlænding og psykopat ( iflg. læge, psykiater og psykolog vi har kontakt med ) - derud over har jeg haft kommunikation med den danske ambassade som kender til lignende situationer, de kunne bekræfte at det er usansynligt at han stopper forløbigt .. Ja - jeg kunne blive ved, men det er dette forum ikke til.

Men korte af det lange er at i ikke mener mym selv kan se hvilken ip-adresse der skrives fra ?? Men hvordan kan de i så fald blokere ip-adresser når folk overskrider diverse regler ??

Lotte
Avatar billede lottedn Nybegynder
09. december 2007 - 13:05 #14
Og ja jeg lukker siden ned - men da jeg skal bruge originalbeskederne imorgen hos politiet kan jeg ikke gøre det pt.

Hvad skift af mail angår - jeg mister så samtidigt muligheden for at tolke hans sindstilstand ( afgørende for vores øjeblikkelige truselsniveau ) og muligheden for at tracke hvor i verden han opholder sig ..
Avatar billede leif Seniormester
09. december 2007 - 13:51 #15
lottedn -> De kan sikkert se de adresser som bruges (Alle sites med respekt for sig selv har diverse logging), men spørgsmålet er jo om de vil på baggrund af de oplysninger du kommer med her vil udlevere oplysninger til dig
Avatar billede leif Seniormester
09. december 2007 - 13:56 #16
Avatar billede cpufan Juniormester
09. december 2007 - 13:59 #17
sådanne sager er jo påstand mod påstand, og hvem kan garantere at det i virkeligheden ikke er dig der har chikaneret ham, så du får ikke oplysninger ud af mym sådan umiddelbart, det er i hvert tilfælde ulovligt at udlevere i danmark.

hvis han virkelig er psykopat - du snakker om dine børns far - vil det være endnu klogere at ignorere ham, da dampen så hurtigt vil gå af ballonen,
Avatar billede lottedn Nybegynder
09. december 2007 - 14:03 #18
cpufan --- > det er der rigeligt materiale af både den ene som den anden slags der dokumenterer, og hvad mym angår så taler hans beskeder 100% for sig selv.

Nå jeg opgiver og håber at politiet kan få noget frem imorgen.

Tak for hjælpen alle sammen :-)

Lotte