Avatar billede prebas Nybegynder
07. december 2007 - 22:08 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

hdd er helt død

Hej eksperter

Jeg har en bøn til jer alle sammen.. jeg harne gammel HDD der er stået af... så jeg skulle meget gerne bruge en ny så jeg kan skifte pladen over i.

det drejer sig om ën:
IBM Deskstar
fra DEC-2001
S/N:A2G2YJPC
Jeg vil natuligvis gerne betale for den hvis der er nogen af jer der ligger inde med en
08. december 2007 - 00:51 #1
... forventer du at kunne pille HD SKIVEN ud og montere i den 'nye' ?
Har du en total støvtæt miljø ?
Og har prøvet det før ?
Avatar billede popsy Novice
08. december 2007 - 01:24 #2
Lyder godtnok som noget af et projekt, det er den slags som f. eks. http://www.ibas.dk/ tjener ret mange penge på.
Husk at fortælle i tråden om det gik godt, og hvordan det evt. lykkedes for dig.
Avatar billede james_t_dk Juniormester
08. december 2007 - 10:39 #3
Det du gør er at du finder en disk magen til på en net auktion.
Så skifter du elektronikken og kun elektronikken.

Hvis dette ikke hjælper er disken definitivt død og du kan ikke gøre noget andet end at henvende dig ved www.ibas.dk

Hvis du åbner selve kassen til skiverne så er disken definitivt død.
Årsag: 1 sølle støvkorn på en af skiverne vil smadre læsehovedet når det køre forbi.
Årsag2: Du kan ikke afmontere skiver og hoveder uden at smadre hovederne ellers ridse skiverne.

Men du skal bruge diskens model nummer (P/n) fra selve disken for at finde en elektronik der passer på.
Avatar billede prebas Nybegynder
09. december 2007 - 20:30 #4
ved godt hvad der skal gøres.. og ved også godt hvordan jeg skaber det rigtige miljø... og jeg vil ikke betale ibas det de vil ha for detjeg skal nok skrive hvordan det går men da det er en meget gammel disk kan jeg ikke finde en magen til.

men hvis i falder over noget må i endelig sige til...
Avatar billede prebas Nybegynder
11. december 2007 - 15:35 #5
ingen svar... så lukker jeg den igen