Avatar billede xafion Nybegynder
12. juni 2001 - 17:19 Der er 29 kommentarer og
1 løsning

Betaling for svar på dette spørgsmål

Betaling er 500kr cash, andet beløb kan aftales.
Betaling sker face2face med mindre andet aftales. Vi tester koden og hvis det virker får personen 500kr eller det aftalte beløb.
----------------------------------------------------
Hej.
Jeg har brug for at vide hvordan jeg kan smide midt eget program ind som SaveAs funktion, altså erstatte Windows\' egen CommonDialog.

Hvornår jeg får svar er irrelevant, så længe det er et svar.

Alle kommentarer er velkomne. ( Dvs. post gerne hvis du selv synes det er over dit niveau, så jeg ved at mit spørgsmål bliver læst )

På forhånd tak *S*
Avatar billede xafion Nybegynder
12. juni 2001 - 17:20 #1
PS. Svaret skal ske telefonisk, så hvis du tror du har svaret så skriv en e-mail. Jeg ønsker ikke at andre kan gøre godt af at jeg betaler vedkommende 500 kroner.

E-mailen er mfh@firenet.dk
Avatar billede johs_j Novice
12. juni 2001 - 17:36 #2
Skal den \'kun\' virke i de programmer som du laver i Visual Basic?
Avatar billede tdaugaard Nybegynder
12. juni 2001 - 17:38 #3
Mon ikke spørgsmålet skulle have været stilt under Freelance istedet ? Anyway, jeg lytter lige med..
Avatar billede xafion Nybegynder
12. juni 2001 - 18:08 #4
Johs_J) Nej, det skal intereferere ( eller hvad det hedder ) globalt, altså også i Word, Internet Explorer.. und so wider..

Daugaard) Muligvis, men så fatter folk ikke at det er VB vi snakker om..

Avatar billede tdaugaard Nybegynder
12. juni 2001 - 18:31 #5
xafion:> jow da .. Freelance er jo netop til sådanne spørgsmål hvor du ikke vil have løsningen ud til andre, og hvor du betaler for det.
Avatar billede tdaugaard Nybegynder
12. juni 2001 - 18:32 #6
Men, du kan da prøve at spørge på www.experts-exchange.com .. der sidder op til flere professionelle programmører der til dagligt arbejder med hardcore VB.
Avatar billede xafion Nybegynder
12. juni 2001 - 18:34 #7
Tja..den der giver svar får guldet.. Så hvis du gider lede på den side så værsgo..
Avatar billede tdaugaard Nybegynder
12. juni 2001 - 18:46 #8
Har lige oprettet et spørgsmål der.
Hvis der er nogle der er medlem af EE så er URL\'en

http://www.experts-exchange.com/jsp/qYourQuestion.jsp
Avatar billede tdaugaard Nybegynder
12. juni 2001 - 18:51 #9
ups ..forkert URL
Avatar billede tdaugaard Nybegynder
12. juni 2001 - 18:55 #11
Desuden tror jeg forøvrigt ikke at det er muligt at lave i VB. Måske i VB.NET da det er på højde med C# i hastighed og \"power\". Men VB er aaalt for langsomt.
Avatar billede xafion Nybegynder
12. juni 2001 - 18:58 #12
Det ER lavet i VB. Jeg har set det med mine egne øjne.. men jeg har ikke koden til det..

Anyways, hvis du finder noget C er det ok men jeg skal have source samt hjælp til at lave mig en lille fix dll *S*
Avatar billede xafion Nybegynder
12. juni 2001 - 19:17 #13
rspahitz er skuda en nar....fckin nubie..

Anyways.. Det er ikke at erstatte nogle Windows DLL med sine egne.. Nix.. Det skal kunne slås til og fra, runtime, for det kan det.
Avatar billede xafion Nybegynder
12. juni 2001 - 19:17 #14
( Men det andet kan da accepteres som en _nødløsning_ )
Avatar billede scb Praktikant
12. juni 2001 - 19:23 #15
Skal det laves hos en prof. kan du få ca. 20-30 min arbejde for de 500,00 !
-SCB
Avatar billede xafion Nybegynder
12. juni 2001 - 19:24 #16
OK..
Avatar billede tdaugaard Nybegynder
12. juni 2001 - 20:33 #17
xafion:> det går fint med mit spørgsmål på EE, men jeg skal lige høre om det er ok hvis man bare kan slå den fra ? Altså sådan at der bare ikke sker en skid ved at f.eks. trykke \"Open\" et eller andet sted ?
Avatar billede xafion Nybegynder
12. juni 2001 - 20:45 #18
Jeg er nød til at kunne erstatte den med min egen, som bliver lavet i VB, da jeg skal kunne give adgang til netværksdrev..
Avatar billede tdaugaard Nybegynder
12. juni 2001 - 20:50 #19
xafion:> hmm ..det skal du da ikke bruge CommonDialog til ? Er det ikke Save & Open der skal disables ?
Avatar billede xafion Nybegynder
12. juni 2001 - 20:52 #20
Jeg skal lave en CommonDialog som erstatter den i alle programmer, inkluderende Word og IE.

Finishen protesen.
Avatar billede tdaugaard Nybegynder
12. juni 2001 - 20:55 #21
xafion:> okay .. men dertil kan jeg fortælle dig måske ER muligt men ikke for dig, ikke for mig og ikke for de fleste prof.\'er. Det er næsten umuligt at replikere samtlige af CommonDialog\'s funktioner, og desuden skal du være opmærksom på at der kan opstå versions problemer med Windows, og installere du en windows update ja så bliver din customized version overskrevet.
Avatar billede tdaugaard Nybegynder
12. juni 2001 - 20:56 #22
Hvad er det du vil begrænse adgangen til ? (de spørger på EE)
Avatar billede xafion Nybegynder
12. juni 2001 - 21:01 #23
C:
osv..

Jeg vil erstatte den fuldkommen så de eneste de har adgang til er et home bibliotek, et netværksdrev.

Husk igen at det her er fortroligt, uanset prisen.
Avatar billede tdaugaard Nybegynder
12. juni 2001 - 21:06 #24
xafion:> hvad er fortroligt ? Hvordan man gør ?? _HVIS_ det kan lade sig gøre..
Avatar billede xafion Nybegynder
12. juni 2001 - 21:10 #25
Jepper... Som du selv siger, Hvis det kan lade sig gøre..det betyder det er svært.. og det ønsker jeg gerne at holde for mig selv *S*
Avatar billede tdaugaard Nybegynder
12. juni 2001 - 21:15 #26
xafion:> Det tyder ikke på at det er muligt. Det kan godt være du har set det et sted, men det ER altså ikke muligt. Du har muligvis set en customized version (med f.eks. en image control eller deromkring på den) men det kan klares med subclassing og API\'s, men KUN i ens eget program.

Du skal også huske på at f.eks. Word bruger een CommonDialog og resten af Windows en anden. Og det er ikke engang sikkert at du KAN udskifte den i Word pga. MS\' .DLL\'er.
Avatar billede tdaugaard Nybegynder
12. juni 2001 - 21:16 #27
xafion:> and by the way, du skal huske på at hvis der kommer en løsning på EE så kan ALLE se den hvis de er registrede.
Avatar billede xafion Nybegynder
12. juni 2001 - 21:17 #28
Har du tjekket din ICQ ?
Avatar billede xafion Nybegynder
19. juli 2001 - 21:19 #29
Tja?
Avatar billede bodekaer Nybegynder
09. maj 2002 - 14:28 #30
Uhh, Xaf. Du finder aldrig ud af det :)

Jeg tror faktisk det er ved at lykkes mig at finde en vej uden om problemet... men lad os nu se.

Og tdaugaard >> Det ER altså muligt
Jeg har ligesom Xaf set det, samme sted hvis jeg ikke tager meget fejl :)

Vi kan slå os sammen Xaf? Og tilbyde 1000 kroner istedet? Og så får vi koden begge to?