Avatar billede bpraem Nybegynder
05. december 2007 - 12:39 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

WSUS problem

Hej,

Jeg har lige installeret en WSUS.. Og det fungere som sådan også meget fint.. Der kommer klienter ind og der bliver rullet opdateringer ud..

Mit problem er så.. Når en klient henter en opdatering er det meningen at den bare skal installere den og så vente med genstart til brugeren selv gør det (lukker ned) Som det er nu henter den opdateringen og viser et skjold der siger der er opdateringer klar til installation..

Er der nogen der kan hjælpe?

/Bpraem
Avatar billede tonygk Nybegynder
05. december 2007 - 13:10 #1
I din GPO har du en mulighed for at vælge install updates og under det er der en anden som forhindre restart. alternativt kan du vælge at updates bliver installeret, når brugeren slukker sim maskine. det kan du også finde i din GPO (under administrative templates)
Avatar billede bpraem Nybegynder
05. december 2007 - 14:31 #2
Hej, Det er sat i GPO'en.. Mht at installere når Pc bliver slukket, så passer det ikke så godt her. Vi har brugere med bærbar der ikke skal stå og vente på opdateringer bliver installeret når de er på vej ud af døren.

Andre forslag?

Mvh
Bpraem
Avatar billede tonygk Nybegynder
05. december 2007 - 14:37 #3
I din GPO kan vælge option til "Auto download and schaduel to install" og vælge et tidspunkt at installere updates fx. kl. 12.15 når brugerne er til frokost.
Avatar billede bpraem Nybegynder
05. december 2007 - 14:57 #4
Det er nok lettere jeg lige skrive hvilke punkter jeg har valgt i min GPO

Configure Auto update ---- aktiveret
Specify intranet MS update service location ---- aktiveret
Reschedule auto updates scheduled installations ----- aktiveret
No Auto-restart for scheduled auto updates installations --- aktiveret
Automatic updates detection frequency  ----- aktiveret
allaw auto update immediate installation ----- aktiveret
re-prompt for restart with scheduled installations ---- deaktiveret
allow non-administrators to receive update notification ----- deaktiveret
do not display" install updates and shut down" ----- aktiveret

bpraem
Avatar billede tonygk Nybegynder
05. december 2007 - 15:19 #5
Hvad har du konfigureret under punkt 1 og 3 ?
Avatar billede bpraem Nybegynder
05. december 2007 - 15:23 #6
Punkt 1 er sat til 4 hver dag kl 9.00
punkt 3 er sat til at starte 10 minutter efter

Bpraem
Avatar billede tonygk Nybegynder
05. december 2007 - 15:37 #7
Prøv at deaktivere punkt 3 at se om det hjælper. Jeg tror ikke lige at de 2 hænger sammen.
Avatar billede bpraem Nybegynder
05. december 2007 - 15:42 #8
Hvad så hvis PC'en ikke er startet op kl 9... så bliver den ikke opdateret jo ?
Avatar billede bpraem Nybegynder
05. december 2007 - 15:45 #9
Jeg har rettet det nu og kørt en gpupdate... Stadig et skjold ved uret.. ved ikke om jeg skal være mere tålmodig !
Avatar billede bpraem Nybegynder
12. januar 2008 - 09:24 #10
lukker....