Avatar billede guv Nybegynder
03. december 2007 - 00:53 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Forkert driver

Min pc er på det seneste begyndt at reboote få min efter opstart.

Nogle gang kommer der også en BSOD op, som fortæller noget om at der er en forkert driver (lower or equal).
Men jeg har absolut ingen idé om hvilken driver der er tale om.

Jeg har kigget enhedshåndtering igennem, men har ingen problemer fundet.

Har i nogen tips til at finde problemet?

Jeg kører xp sp2.
Avatar billede off-line Nybegynder
03. december 2007 - 02:21 #1
lower or equal ? Der må da stå noget mere. Mindre eller lig med hvad?
Avatar billede kfz Nybegynder
03. december 2007 - 07:03 #2
havde samme problem med min tidligere computer, når jeg spillede Evil Genius, så var der fejl i min lydkortdriver.

et sted i den BSOD du får skulle der gerne stå et filnavn?
Avatar billede kfz Nybegynder
03. december 2007 - 07:03 #3
prøv også at starte i fejlsikret tilstand, og se om problemet stadig er der.
Avatar billede hottadpole Nybegynder
03. december 2007 - 10:26 #4
Der står sikker irq not less or equal? Det kan være masser af ting lige fra syge ram til en defekt fil. Som det første bør du besøge http://hcidesign.com/memtest/ og få testet dine ram. Næste punkt på dagsordenen er en Repair af XP.
Avatar billede guv Nybegynder
10. december 2007 - 17:44 #5
Hey

Jeg har siden jeg stillede spørgsmålet prøvet en række ting og det har bl.a. virket at have opdateret min driver for grafikkortet.
Ihvertfald har jeg ikke siden oplevet problemet.

Så håber at det har hjulpet permanent.

Mange tak for jeres muligheder i kom med.

Nu skal jeg have så kigge på mit trådløse net, som pludselig ikke gider virke mere. :/
Avatar billede kfz Nybegynder
10. december 2007 - 18:01 #6
husk selv at lægge et svar og acceptere det, så spørgsmålet bliver lukket.
Avatar billede guv Nybegynder
23. januar 2008 - 12:00 #7
det er hermed gjort.