Avatar billede kagemanze Nybegynder
01. december 2007 - 16:53 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Stor fil fra mac til pc via ekstern hard disk

Ok guys

jeg har kigget over alt for at finde en løsning så nu må jeg søge hjælpen hos nogen der har forstand på det.

Mit problem:

jeg har en 4,5 gb wave-fil på min macbook, (langt musik-mix) som jeg skal have kopieret over til min PC (win-xp).. Har en ekstern Harddisk som jeg naturligvis havde i sind at bruge, men dér kommer problemet!

Jeg kan godt få disken til at virke både med min mac og min pc, men KUN hvis jeg formatterer hver gang og ændre filsystemet, eller laver 2 forskellige partitioner med hver sit filsystem!

Er dette en umulig opgave, eller kan det lade sig gøre, at finde et filsystem jeg kan bruge selvom det er en kæmpe-fil?
For med fat32 kan man åbenbart max overføre 4 gb filer ad gangen?!?

På forhånd tak
Avatar billede Slettet bruger
01. december 2007 - 17:20 #1
Mig bekendt kan en Live-cd læse og skrive til begge de filsystemer du nævner så jeg ville da boote op på en live-cd og hive filen over på den måde
Avatar billede mahler Nybegynder
01. december 2007 - 17:21 #2
Har du mon mulighed for at sætte Mac'en og pc'en på samme netværk? så vil du kunne lave et samba share på Mac'en, som Windows maskinen kan se og hente filen over direkte...
Avatar billede kagemanze Nybegynder
01. december 2007 - 17:40 #3
Live-cd??? har ikke hørt om live-cd før hvad er det? ps har ikke dvd-brænder
Avatar billede kagemanze Nybegynder
01. december 2007 - 17:41 #4
mahler, når nu du siger samme netværk, er det så direkte gennem en router eller over nettet?
Avatar billede Slettet bruger
01. december 2007 - 18:05 #5
Hvor pokker kommer Samba ind i billedet - det er en cd jeg taler om
Avatar billede kado Nybegynder
01. december 2007 - 18:34 #6
Hvis du har begge maskiner på dit netværk samtidigt, kan du gøre følgende:
På din PC laver du en delt mappe.
På din Mac går du i Finder/Gå/Tilslut server og her skriver du: smb://pc'ens ip-nr og klikker på tilslut, så skulle du gerne få mulighed for at skrive din brugernavn på PC og dit evt. password.
Du kan også tilslutte ved at klikke på knappen GENNEMSE, og den vej finde din PC.

/kado
Avatar billede mahler Nybegynder
01. december 2007 - 18:59 #7
> når nu du siger samme netværk, er det så direkte
> gennem en router eller over nettet?

På lokalnet (dvs. gennem en router, switch, hub eller med et direkte kabel mellem maskinerne). Det kan lade sig gøre via nettet, men det er noget mere kompliceret.
Avatar billede kagemanze Nybegynder
03. december 2007 - 13:38 #8
Undskyld den sene respons

Helgec; kan denne live cd indeholde 4,3 gb?

Kado; hvordan laver man en delt mappe? og hvor henne skal den være?

mahler; altså de er begge i samme router, men min mac er trådløst på en airport, gør det noget?

beklager den manglende viden, og tak for svarene indtil videre
Avatar billede Slettet bruger
03. december 2007 - 15:43 #9
Nej! naturligvis kan cdèn ikke indeholde en sådan fil - cdèn virker på den måde at den læser din externe disk og overfører filen til til din NTFS partition (XP)
Avatar billede kagemanze Nybegynder
04. december 2007 - 13:57 #10
Jeg
Avatar billede kagemanze Nybegynder
04. december 2007 - 14:03 #11
Hovsa

Problem solved

jeg siger mange tak for hjælpen, men jeg fandt en løsning.

Det jeg gjorde var at formattere min harddisk med mac'en, og så downloadede jeg bare et program kaldet trans-mac til pc'en, som kunne læse det uden prob.

men igen, mange tak for jeres tid

-manze
Avatar billede Slettet bruger
04. december 2007 - 15:20 #12
For mit eget vedkommende vil jeg kun sige, det er skam mig der takker fordi du gad læse mine løsningsforslag