Avatar billede gurumaster Nybegynder
30. november 2007 - 13:47 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Formentlig virus-hjælp

Hejsa
Jeg tror desværre at min bærbare har fået virus.
Pludselig fandt den nemlig en virus, og spurgte om den skulle sættes i "karantæne" hvilket jeg svarede ja til.
Derefter lukkede hele maskinen ned, og nu kan jeg ikke boote op igen. Den bliver ved med at resette og boote, uden jeg har mulighed for, at komme i kontakt med den!
Jeg har prøvet med at starte op i fejlsikret tilstand, og med sidste kendte konfiguration som virkede, men den reooter bare konstant. Så har jeg forsøgt at starte op med den originale windows XP, altså boote på CD rom drev, det kan den også. Jeg har så forsøgt at reparere windows via denne, men når jeg forsøger går den helt i baglås.
Er der mon noget andet jeg kan forsøge udover at formatere HD'en, og dermed miste alt :-(
Avatar billede gurumaster Nybegynder
30. november 2007 - 13:48 #1
Forresten, der kommer med AVG antivirus, den nyeste opdaterede, samt XP med sP 2.
Avatar billede sup3rior Nybegynder
02. december 2007 - 12:26 #2
Kommer der nogen blue screen eller andet inden den booter?
Avatar billede gurumaster Nybegynder
02. december 2007 - 15:06 #3
Hej sup3rior >Ja, lige inden den rebooter, dukker der en blå skærm op, hvor der står et eller andet, men jeg kan desværre ikke nå at læse hvad der står inden den lukker ned igen og rebooter...
Avatar billede sup3rior Nybegynder
02. december 2007 - 15:12 #4
Mener "Pause" tasten kan pause maskinen på den BSOD.

Hvis det hjælper, så smid teksten den kommer med her så må vi se.
Avatar billede reinelt Nybegynder
04. december 2007 - 21:22 #5
kan du ikke køre avg programmet i fejlsikret stand??
Avatar billede gurumaster Nybegynder
04. december 2007 - 22:48 #6
sup3rior > Desværre, men jeg kan ikke "pause" tekstem.
reinelt > Som jeg skrev i starten, så kan jeg ikke starte op i fejlsikret tilstand.
Nå, men imellem tiden er jeg gået den "hårde" vej, og har omformateret HD'en, og geninstalleret windows.
Men ellers tak begge to for Jeres svar...
Avatar billede reinelt Nybegynder
05. december 2007 - 11:33 #7
tillykke med løsningen
Avatar billede snowcat Nybegynder
05. december 2007 - 11:36 #8
Så denne gang så partioner din harddisk op i 2, så du ikke mister vigtigt data fremover :o)
Avatar billede gurumaster Nybegynder
05. december 2007 - 13:22 #9
snowcat: Det havde jeg også på den som gik ned, men alligevel rebootede den hele tiden. Kunne overhovedet ikke komme i kontakt med nogle af partitionerne. Men ellers tak for Dit indlæg  ;-)
Avatar billede gurumaster Nybegynder
26. december 2007 - 17:41 #10
.