Avatar billede mavani Nybegynder
29. november 2007 - 17:57 Der er 7 kommentarer

Problem med ftp!

Hej
Jeg har oprettet en ftp server på min comp. derhjemme. Jeg har været igennem router problemerne og fået åbnet for den pågældende port osv. Også i firewallen.
Problemet opstår når jeg prøver at logge på (bruger desuden FileZilla).
Når jeg logger på får jeg udemærket forbindelse, og hvis jeg nu deler et drev kan jeg sagtens se mapperne, men jeg kan ikke gå ind i dem (eller se nogen filer). I server interface skriver den "550 Permission denied". Hmm tænker jeg så.. Er ikke den store netværks haj, så ville lige høre om der er nogen der ved hvordan det løses?
Har desuden givet brugeren alle rettigheder.

mvh m
Avatar billede susan_loessl Nybegynder
29. november 2007 - 19:22 #1
Har du markeret at rettighederne også gælder for subdirs?
Avatar billede mavani Nybegynder
29. november 2007 - 23:19 #2
Ja har jeg nemlig.. derfor det virker lidt mærkeligt... ??
Avatar billede mavani Nybegynder
29. november 2007 - 23:28 #3
Okay har fundet ud af at hvis jeg slår firewallen fra (server pc) så virker det.. Men hvad er det i firewallen der blokerer...?
Avatar billede mavani Nybegynder
29. november 2007 - 23:38 #4
Kan ikke finde ud af hvad jeg skal tilføje for at det virker, nogen forslag? Har tilføjet den port jeg bruger til ftp'en!
Avatar billede gurly Praktikant
04. december 2007 - 00:01 #5
jeg slossede også med den filezilla en gang, da jeg blev træt af den instalerede jeg i stedet "filesharepro"
http://www.wfshome.com/
den køre som http server i stedet, men er lige så let at bruge, som default viser den også mapper og filer som ved ftp, man kan så suplere med html index sider også hvis man har lyst, du kan både køre med en server del der er åben for alle og en anden del der er beskyttet af bruger/password, den har alt det du kender fra ftp, den køre bare unden de problemer med om folk nu har indstillet deres internet explorer til at køre "aktiv ftp"  eller "pasiv ftp"
hvis ikke jeg husker meget fejl, så køre filezilla best hvis internet explorer indstilles til at køre "aktiv ftp"
funktioner/internetindstillinger klik på "avanseret"  fjern derefter det kryds der eventuelt står sat i linien "brug passiv ftp"  (så køre den aktiv)
brug port 21

Men kig på http serveren, det køre meget bedre  c",)
Avatar billede mcpanda Nybegynder
15. december 2007 - 00:36 #6
Yep Gurly Har ret. Har selv prøvet det med filezilla. Den vil gerne køre passiv. Hvilket betyder den vil bruge nogle rodede porte oppe i xxxx området. Slå passiv fra i både klient og server og det bør virke. (Klient burde være nok)
Avatar billede gurly Praktikant
20. december 2007 - 00:45 #7
mavani > respons ? ? ?