Avatar billede fommy Nybegynder
29. november 2007 - 17:20 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Begrænse brugeres adgang

Vi har en håndfuld maskiner i en ungdomsklub der skal sættes op.
De kommer alle til at køre XP Pro, men vi skal gerne have nogle restriktioner på dem, så de unge ikke splitter dem ad :)
Jeg havde forestillet mig noget i retning af gruppe politikker, men jeg ved ikke om det er den optimale måde at gøre det på.
De skal ikke kunne skifte baggrund på skrivebordet, eller installere noget som helst, eller skifte IE startside.
Hvad er den smarteste måde at gøre det på?
Avatar billede Slettet bruger
30. november 2007 - 08:20 #1
Avatar billede fommy Nybegynder
30. november 2007 - 12:27 #2
Det ser meget lovende ud, og så er det endda et GRATIS værktøj fra M$ :D
Smid lige et svar, så skal du få din belønning.
Avatar billede Slettet bruger
30. november 2007 - 19:54 #3
:-)
Avatar billede spacejam Nybegynder
10. december 2007 - 20:50 #4
Hej Fommy

Jeg har samme problem i vores klub.
vi køre med smartlaunch men brugerne kan stadig ændre baggrund på pcèrne

Har du prøvet Windows SteadyState og virker det.
Avatar billede fommy Nybegynder
10. december 2007 - 23:23 #5
Jeg har kørt test på det her den sidste uges tid, og det er meget fornuftigt.
Det har en masse indstillinger, hvor du bl.a. kan nægte dem adgang til mere eller mindre alt :D
De kan dog stadig skifte wallpaper ved at højreklikke på et billede og bruge brug som baggrund, men når du genstarter kan du sætte steadystate til at fjerne alle ændringer der er lavet, og så er det væk igen.
Alt i alt et smart og brugbart værktøj, og så er det gratis :)
Det fungerer ved at du installerer det på en administratorkonto, og opretter brugeren igennem SteadyState.