Avatar billede mn9274 Nybegynder
29. november 2007 - 16:23 Der er 3 kommentarer

Distribution af office skabeloner.

Hej vi har en 2003 server og XP/Vista workstation med office 2003/2007.

Er der mulighed for automatisk at distribuere word skabeloner eks. ved domæne login?
Avatar billede sup3rior Nybegynder
01. december 2007 - 21:09 #1
Der er mange muligheder for at gøre sådan noget, afhænger helt af hvordan og hvorledes jeres domæne er skruet sammen.

Den helt simple udgave kunne være at kopiere filen i et login-script.
Filen skal kopieres fra et netværksshare til følgende sti på den lokale pc: C:\Documents and Settings\UserName\Application Data\Microsoft\Templates
Brug evt. %USERNAME% variablen så scriptet ikke skal laves specielt til hver bruger.
Og husk at bruge UNC stien på sharet, ellers går det bare i banjo :)
Avatar billede mn9274 Nybegynder
12. december 2007 - 15:36 #2
Tak for besvarelse.
Er der ikke mulighed for at styre det med gruppe politikker  i stedet for? Jeg synes ovenstående løsning kan risikere at give lidt forskellige problemer i form af forskellige stier i de forskellige versioner xp/vista og office 2003/2007.
Avatar billede sup3rior Nybegynder
14. marts 2008 - 09:20 #3
Det kan sagtens styres med nogle GPO'er.

Her laver du blot nogle scripts som kun køres forudsat  betingelserne for en bestemt GPO er opfyldt :)