Avatar billede dalliasb Nybegynder
29. november 2007 - 10:18 Der er 9 kommentarer

Hvilken Processor

Hej.Jeg vil købe ny samlet Computer, der skal kunne arbejde meget. Jeg arbejder med store billedfiler, så god grafik også.
Men - hvilken Processor skal jeg se efter Intel eller AMD, og hvad skal den hedde for at jeg får noget der kan noget, uden at blive flået ?
Avatar billede madshammer Nybegynder
29. november 2007 - 10:31 #1
Køb en Intel, en af deres quadcore modeller skulle gøre dig tilfreds!

Hvis du er syg i hovedet: http://www.shg.dk/produkter/infobox.asp?varenr=2106594&lokation=

Hvis du er mere stille og rolig: http://www.shg.dk/produkter/infobox.asp?varenr=2056049&lokation=

husk nu at fyld lortet med ram! En syg processor er ingenting uden ram.

mvh.
madshammer
Avatar billede thesheriff Nybegynder
29. november 2007 - 11:03 #2
Jeg er enig med madshammer i, at du bør vælge en quadcore fra Intel, men vent til januar, hvor deres Yorkfield cpu'er kommer.
Avatar billede madshammer Nybegynder
29. november 2007 - 11:29 #3
Enig, men til den tid kommer der sikkert også noget helt nyt "om et par måneder", det er en evig balancegang. ;) Og et godt råd: Når du har valgt din CPU så gør alt hvad du kan for IKKE at følge med i CPU-udviklingen, før du skal have en ny igen... Det gælder for den sags skyld med al hardware.
Avatar billede drgonzo Praktikant
29. november 2007 - 22:57 #4
Quad core er klart vejen at gå

Yorkfield bliver de skumleste CPU. Efter det kommer Nehalem men det bliver først sidst i 2008 da det er helt ny arkitektur med bla on-die memory controller. Der kommer højst sandsynligt også ny CPU socket til den tid.

Normalt ville jeg give MADS ret mht man altid kan vente på noget nyt, men Yorkfield bliver den endelige udgave af C2D arkitekturen før der skiftes til helt nyt, så i dette tilfælde ville jeg også vente på en Q9x50 CPU..

Husk hvis du sætter 4GB ram i skal du have 64 bit windows
Avatar billede dalliasb Nybegynder
30. november 2007 - 09:42 #5
Tak til alle. Hvis 64 bit windows, kan alle programmer køre dette ?
Avatar billede thesheriff Nybegynder
30. november 2007 - 09:44 #6
Principielt ja.

Det du især skal være opmærksom på, er om der fås 64-bit driver til alt dit HW.
Avatar billede klaro Nybegynder
17. december 2007 - 22:20 #7
Ud over grafik, hvad skal så bruges til. Til meget store billed og film data, ville jeg klart overveje mine andre behov.
Avatar billede madshammer Nybegynder
19. december 2007 - 12:33 #8
Der fås efterhånden 64-bit drivere til al hardware som ikke er fuldstændig noname...

mvh.
madshammer
Avatar billede 7a300707 Nybegynder
10. august 2008 - 17:01 #9
køb en intel core 2 extreme den kan satme noget