Avatar billede thelli Nybegynder
28. november 2007 - 01:19 Der er 12 kommentarer

Password "GLEMT"

Hej
Jeg har et STORT problem
jeg har glemt password til min server
har prøvet reset password ved hjælp af dette software http://home.eunet.no/pnordahl/ntpasswd/

men kommer kun til step 1 Select partition by number, men kan ikke komme vidre. håber der er nogle der kender dette program eller har en anden løsning :-) tak
Avatar billede Slettet bruger
28. november 2007 - 07:55 #1
Måske denne løsning http://www.eksperten.dk/spm/791086
Avatar billede smitten1 Nybegynder
28. november 2007 - 08:43 #2
er det en domænekontroller?
Avatar billede thelli Nybegynder
28. november 2007 - 14:55 #3
hej Helge, har prøvet det i det andet spørgsmål
ved punkt 1. kan jeg ikke bare trykke trykke entre, så får jeg listen med punkter op igen.
Det er en 2003 Server. der pt er taget ud af drift. skulle gerne kunne loggin ind på den
Avatar billede Slettet bruger
28. november 2007 - 15:37 #4
Hvad mener du med "ved punkt 1. kan jeg ikke bare trykke trykke entre"
Avatar billede Slettet bruger
28. november 2007 - 17:23 #5
Hvis du tænker på det her

"Please select partition by number or
a = show all partitions, d = automatically load new disk drivers
m = manually load new disk drivers
l = relist NTFS/FAT partitions, q = quit
Select: [1] (klik enter)"

Så skal du jo sikre dig at Windows ligger på den 1. partition ellers skal du taste den korrekte partition
Avatar billede thelli Nybegynder
29. november 2007 - 00:05 #6
jeg henviste bare til rækkefølgen.
har 2 partitioner, har prøvet, hvordan skifter du partitition ?
har prøvet, men kan ikke få det til at virke ??
Avatar billede Slettet bruger
29. november 2007 - 08:21 #7
"har 2 partitioner, har prøvet, hvordan skifter du partitition ?" Nu ved jeg ikke om du forsøger at lave grin med mig, men hvad med at skrive "a" for at få vist dine partitioner og derefter taste det korrekte tal f.eks. "2" meningen er jo at du skal læse og følge guiden
Avatar billede thelli Nybegynder
29. november 2007 - 22:06 #8
!!Jeg laver aldrig grin med folk, har prøvet alt, får menuen hver gang jeg prøver noget ??
Avatar billede sup3rior Nybegynder
01. december 2007 - 21:21 #9
Hvis det er en DC, held og lykke så...

Hvis det er en "stand-alone" server, kan ERD commander 2005 eller nyere anbefales :)
Avatar billede smitten1 Nybegynder
01. december 2007 - 21:22 #10
En DC er såmænd heller ikke det store problem, fremgangsmåden er bare anderledes
Avatar billede sup3rior Nybegynder
01. december 2007 - 22:09 #11
Nu har du gjort mig nysgerrig - fortæl fortæl :)
Avatar billede smitten1 Nybegynder
02. december 2007 - 14:14 #12
http://www.petri.co.il/reset_domain_admin_password_in_windows_server_2003_ad.htm

hvis den lokale admin heller ikke kendes, kan man bruge den "normale" opskrift til at nulstillle denne