Avatar billede bogidk Nybegynder
27. november 2007 - 08:50 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

inaccessible boot device

Jeg var i gang med, at partitionere en HD igår, ved hjælp af et program, som hedder Partition Magic. Efter udførelse genstartede jeg computeren og den virkede fint.

I morges da jeg tændte for den, fik jeg lige pludselig følgende fejlmeddelese (blå skærm):

0x0000007B (0xF241B84C, 0xC000034, 0x00000000, 0x00000000)
INACCESSIBLE_BOOT_DEVICE

Det er en gammel HP HD, som kører Windows 2000. Nogen der har nogle bud på, hvad der kan være galt, eller endnu bedre, en løsning på problemet? Jeg har selvfølgelig "googlet" fejlmeddelelsen og der kommer mange laaange tekniske forklaringer osv. som er svære at forstå.

Nogen der kan hjælpe mig her?
Avatar billede Slettet bruger
27. november 2007 - 10:20 #1
BIOS finder ikke en gyldig MBR - skriv en ny
Avatar billede bogidk Nybegynder
27. november 2007 - 10:34 #2
Hvordan gør man det? :-/ Undskyld spørgsmålet, men er rimelig grøn på dette felt..
Avatar billede bogidk Nybegynder
27. november 2007 - 10:41 #3
Det skal lige siges, at jeg ikke kan komme ind i Windows i fejlsikret tilstand eller noget.
Avatar billede Slettet bruger
27. november 2007 - 13:14 #5
Hvis du har diskettedrev, boot op på en Win98 startdiskette ved A:> promten skriver du
fdisk /mbr  -> enter

genstart uden diskette
Avatar billede bogidk Nybegynder
27. november 2007 - 14:56 #6
Jeg fandt ud af det. Lavede en boot diskette ved hjælp af programmet "Partician Magic", gik ind og ændrede partitionen på det ene drev fra 8 GB til 7,8 GB. Den fuckede up i det pga. en gammel windows opdatering. Tusind tak for hjælpen. Helge, jeg smider pointene til dig, da du har deltaget mest aktivt. Men respekt og tak til jer allesammen :-)
Avatar billede bogidk Nybegynder
27. november 2007 - 15:03 #7
Hmm, hvorfor kom jeg til at give dem til mig selv?
Avatar billede smitten1 Nybegynder
27. november 2007 - 16:27 #8
Hvis man skal skrive ny kode til mbr, så er fixmbr fra xp's genoprettelseskonsol mere sikker end fdisk /mbr. Afhængig af opsætning, kan fdisk risikere at gøre mere skade end gavn.
Avatar billede Slettet bruger
27. november 2007 - 16:45 #9
"27/11-2007 16:27:05" Rent sludder, naturligvis kunne man skrive en ny MBR før XP blev udgivet. Hvad bygger du din kommentar på??
Avatar billede smitten1 Nybegynder
27. november 2007 - 16:48 #10
fdisk overskriver diskens id, det gør fixmbr ikke
Avatar billede smitten1 Nybegynder
28. november 2007 - 15:45 #11
Kom der lys i pæren?