Avatar billede goldenbaek Nybegynder
26. november 2007 - 23:52 Der er 5 kommentarer

tilslutning af pc til anlæg

Hvordan slutter jeg miin pc til mit anlæg så jeg kan høre musik fra min pc på mit anlæg? Er der flere forskellige måder, fordele/ulemper....
Avatar billede madshammer Nybegynder
27. november 2007 - 00:35 #1
Næh, der er stortset kun en måde (en sandhed med modifikationer, de andre løsninger er enten for bøvede, eller for eksotiske)... du skal bruge en ledning med et jackstik i den ene ende, til computeren, og to phonostik i den anden ende, til dit anlæg... og så skulle den kører. Det koster under 100 kroner, og fås hvorsomhelst.

Fordele: Du kan høre musik fra computeren på dit anlæg.
Ulempe: Du har endnu en ledning som ligger og flyder på gulvet.

Mvh.
madshammer
Avatar billede goldenbaek Nybegynder
27. november 2007 - 01:07 #2
tak for det.
Avatar billede thov Forsker
27. november 2007 - 01:36 #3
Og har du i forvejen et almindeligt skærmkabel med phono hanstik, så behøver du bare en adapter http://www.edbpriser.dk/Products/listprices.asp?ID=62149

Og har du penge nok og trådløst netværk, så kan alle lydfiler på netværket streames trådløst til stereoanlægget med Squeezebox http://www.slimdevices.com/
Avatar billede futte850 Nybegynder
28. december 2007 - 12:16 #4
kører selv med samme løsning med et jackstik i den ene ende og i den anden 2 phonostik, men gi lidt ekstra for sådan et kabel og du får rigtig god lyd, selvom det er mp3 filer du afspiller. I Hifi-klubben kan du købe et sådan kabel for 300kr som er på 5m og det er helt klart pengene værd, kanon overførelse af lyden..!!!
Avatar billede thov Forsker
28. december 2007 - 12:36 #5
Endnu et løft i kvaliteten, får du ved at afspille med Foobar2000 eller Winamp, for WMP har en indbygget, og hørbar, bit-fejl.

Benytter du en on-board lydchip (AC-97 eller lignende), så vil et externt USB 'lydkort' gi' lyden endnu et løft. Her er en af de bedre http://www.headaudio.dk/pages/product.asp?itemGuid=64540&itemGroupGuid=3556