Avatar billede www.duzer.dk Nybegynder
26. november 2007 - 22:59 Der er 5 kommentarer

php mail() funk. send html mail

Hej Eksperter

Jeg har et lille problem!

Jeg har en meget lang kode til et mail layout i html som skal indgå i de mails der skal sende.

Men da koden jo skal stå på én linie for at man kan sende den med mail() funktionen, bliver det en meget lang mail. Når outlook læser mailen, laver den automatisk nogle linieskift i koden, og når et linieskift havner i et tag, betyder det at tagget ikke bliver læs ordentligt, og så kommer siden ikke til at se rigtigt ud.

Jeg vil derfor hører hvad jeg har af muligheder for at afhjælpe det problem. er det evt muligt at gøre så den henter koden fra en fil og så tager den kode fra filen og sender?

Håber der er nogen der kan hjælpe..

Hilsen Casper
Avatar billede Slettet bruger
27. november 2007 - 00:26 #1
Prøv send mig html-filen med den kode, der skal sendes.
Avatar billede Slettet bruger
27. november 2007 - 00:27 #2
på hygum@tigerensrede.dk
Avatar billede j4k0b Nybegynder
27. november 2007 - 10:13 #3
Koden behøver ikke nødvendigvis stå på én linie for at blive sendt med mail().

Se eksempel #4 på http://dk.php.net/manual/da/function.mail.php
Avatar billede www.duzer.dk Nybegynder
02. december 2007 - 11:10 #4
j4k0b-> er det muligt på nogen måde at hente noget fra en database man så sender med? fra mysql
Avatar billede www.duzer.dk Nybegynder
04. december 2007 - 17:01 #5
Det lykkedes mig ved at blande lidt i de forskellige eksempler. Måske en ikke så pæn løsning... men det virker :-)

Så j4k0b... smid et svar så får du point..