Avatar billede ironmaiden Nybegynder
26. november 2007 - 13:41 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

BlueScreen i Vista 32bit

Jeg har på det seneste haft nogle problemer med manglende stabilitet i Windows Vista. Det viser sig både når jeg udfører almindelige opgaver som fx. at lytte til musik i Winamp 5.33, browse nettet i Mozilla Firefox 2.0.0.9, se film i Windows Media Player 11, mm.
Fejlene er særligt hyppige når jeg spiller et spil, hvor det er meget normalt at spillet pludselig lukker ned.
Disse fejl er i sig selv irriterende men de udgør ikke mit største problem i øjeblikket.
Jeg har for nylig haft en Bluescreen stop-fejl imens jeg arbejdede i Mozilla Firefox og brugte Winamp, altså ikke pga. nogen form for CPU overload eller lign. Selve produktreferencen i denne BlueScreen var "product 768_1" hvilket efter hvad jeg har fået at vide skulle referere til grafikkortet.
Længere end det er jeg desværre ikke kommet, så det er her Ekspertens hjælp kommer ind i billedet :)
Link til crashdump-fil: http://www.fileshost.com/en/file/18232/Mini112507-01-dmp.html

Jeg håber at nogen kan hjælpe :)
Avatar billede j3ppah Novice
27. november 2007 - 10:09 #1
Format C: tror jeg sku du må ud i... det tyder jo rimeligt meget på den trænger til at blive formateret.
Avatar billede ironmaiden Nybegynder
27. november 2007 - 12:02 #2
Tja.. har også selv overvejet det samme men efter at have læst i diverse forums ser det ud til at problemet ligger på hardware-siden, nærmere betegnet motherboard eller RAM.
Avatar billede j3ppah Novice
27. november 2007 - 12:14 #3
tvivler jeg meget stærkt på må jeg indrømme... men selvfølgelig kan jeg ikke være sikker... prøv lige at kør partitio magic og check efter...
Avatar billede ironmaiden Nybegynder
27. november 2007 - 20:06 #4
Partition Magic?? Det er inkompatibelt med Windows Vista som er mit OS, så det skal køres i DOS hvis det er. Men hvad havde du tænkt dig jeg skulle tjekke med det program?
Avatar billede ironmaiden Nybegynder
27. november 2007 - 22:56 #5
Jeg har i øvrigt kørt MemTest og den melder fejl på begge moduler. Har efterfølgende fået dem byttet til nye men heller ikke det hjælper. Derfor tror jeg den er gal med motherboard, ASUS P5KC.
Avatar billede ironmaiden Nybegynder
28. november 2007 - 20:55 #6
lukker igen, da ingen kunne hjælpe :(
Avatar billede reving Nybegynder
29. december 2007 - 23:51 #7
Jeg ville også gå efter en hardwarefejl.
Har 3 gange været udsat for blue-screen i XP, alle viste sig at være hardware-relaterede.
2 gange defekte RAM og 1 gang defekt hard-disk.