Avatar billede galanthus Nybegynder
26. november 2007 - 09:47 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Proxy opsætning

Hej

Jeg er kommet til at fortælle min maskine at den skal logge på en proxyserver. Jeg kan kun finde ud at at slå det fra manuelt i browseren og er nødt til at gøre det hver gang jeg starter den - meget irriterende. Men jeg kan ikke finde ud af hvor jeg sletter den proxyindstillinging permanent. Det er både firefox og IE der "lider" under problemet.

Hvor skal jeg rette det?
Avatar billede lassebm Nybegynder
26. november 2007 - 09:49 #1
I cmd'en (start -> kør -> cmd) prøv
proxycfg -d
Avatar billede galanthus Nybegynder
26. november 2007 - 10:22 #2
Det lyder jo fornuftigt, men det virker ikke som det ændre noget...?
Avatar billede lassebm Nybegynder
26. november 2007 - 10:34 #3
Den sætter den globale proxy på windows, så det burde den umiddelbart..

Hvad siger kommandoen proxycfg dig uden parametre ? (Måske efter en genstart)
Avatar billede galanthus Nybegynder
26. november 2007 - 11:09 #4
Den siger,

Micfosoft (R) Win HTTP Default Proxy Configuration Tool
Copyright bla bla.

Current WinHTTP proxy settings under:
  HKEY_LOCAL_MACHINE\
    SPFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Internet Settings\Connections
      WinHttpSettings :

      Direct access (no proxy server).

så det lyder jo godt, men min browser starter bare stadig op med samme irriterende proxy indstilling som før...

Proxycfg siger iøvrigt helt det samme når jeg kører med -d parametret.

jeg har genstartet maskinen...
Avatar billede galanthus Nybegynder
20. februar 2009 - 11:47 #5
lukkes