Avatar billede bmads Nybegynder
25. november 2007 - 08:51 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

utility tilføjelsesprogram

Jeg er gået fra XP til Vista med min Office 2002 og får denne fejlmeddelelse i et par af mine databaser.

Handlingen SendTaster kræver at Microsoft tilføjelsesprogrammet utility er indlæst.

SendTaster findes fx. i en ganske uskyldig makro, der opdater skærmbilledet ved at "trykke" på F9 tasten. Handlingen fejler ikke i XP.

Jeg har forsøgt med en geninstallation af Access, men kan ikke se, hvor jeg finder Utility tilføjelsen.
Avatar billede fdata Forsker
25. november 2007 - 11:42 #1
SendKeys har jo altid været lidt af et problembarn.
Hvis man tjekker nettet, kan man se at det tilsyneladende ikke er blevet bedre i 2007. Visse installationer kører fint. Andre fejler - af og til. Suk.
Har du overvejet at droppe SendKeys og erstatte den af lidt kode? Du kan hente en færdig opskrift her:
http://www.mvps.org/access/api/api0046.htm
Avatar billede bmads Nybegynder
25. november 2007 - 13:58 #2
Tak fdata
Jeg var ikke helt klar over, at problemet var så udbredt. Jeg er dog ikke så nervøs for andre skader på PC, da SendKey KUN kan udføres, såfremt brugeren er ved at arbejde i selve Access databasen.
Lidt kode er OK for mig, men jeg er ikke meget for at benytte den, da systemerne derved bliver væsentlig mere sårbare overfor om andre brugere/udviklere end mig vil være i stand til at gennemskue eventuelle fejl og også være i sdtand til at rette dem.
Derfor benytter jeg i videst muligt omfang en simpel makro (selv om det er lidt omstændeligt en gang imellem).

I situationer, hvor SendTaster slukker/tænder for NumLock kan det bare løses med en dobbelt SendTaster.

Jeg lader lige spørgsmålet hænge lidt endnu, men ellers afslutter jeg nok inden for et par dage.
Avatar billede fdata Forsker
26. november 2007 - 19:17 #3
Prøv lige at tjekke den her side (uha!):
  http://allenbrowne.com/Access2007.html
Se nederste punkt i afsnittet "What's broken (New bugs)"
Avatar billede bmads Nybegynder
26. november 2007 - 23:46 #4
Tak. Det er voldsom læsning.
Men 2 ting: Jeg er ikke gået over til 2007 endnu, jeg arbejder blot videre i en database i 2003-udgaven, der har virket normalt hidtil, men stoppede, da jeg skiftede fra Xp til Vista.
Og så den anden detalje: Hvad er det for et Utility program, der bliver nævnt. Er det blot en håbløs fejlmelding, eller det noget, jeg seriøst skal forsøge at få fat på.
Avatar billede fdata Forsker
28. november 2007 - 23:43 #5
Helt ærligt: Aner det ikke.
Faldt i øvrigt over: http://support.microsoft.com/kb/145773
Avatar billede bmads Nybegynder
08. juni 2009 - 13:31 #6
Skal blot lukkes.
Ingen løsning - og ikke aktuel længere
Avatar billede terry Ekspert
28. april 2010 - 09:00 #7
accpet your own answer and get your points back :o)