Avatar billede just4fun Nybegynder
24. november 2007 - 20:59 Der er 47 kommentarer og
1 løsning

Driber IBM R50

Jeg mangler en driver CD til min IBM R50, nogen der kan hjælpe med sådan en, mangler driver til bla. lydkort om modem....
har prøvet IBM´s hjemmeside men kan ikke bruge de drivere der ligger derinde, ved ikke helt hvorfor.
Avatar billede justrace Novice
24. november 2007 - 21:39 #1
Hej, jeg har selv en R50, og på ibm's side kan du klikke på "automatically detect....", og så kommer de drivere frem som passer til din maskine.

http://www-307.ibm.com/pc/support/site.wss/document.do?sitestyle=lenovo&lndocid=MIGR-49QTT6#Detailsinfo
Avatar billede ole_madsen Ekspert
24. november 2007 - 21:48 #2
Hvis du kan fortælle, hvilken model du har (xxxx-yyy - står i bunden) er det meget let at taste ind på Lenovos (som har overtaget IBM Thinkpad) hjemmeside... http://www-307.ibm.com/pc/support/site.wss/product.do?doctypeind=9&template=%2Fproductselection%2Flandingpages%2FdownloadsDriversLandingPage.vm&sitestyle=lenovo

Men du skulle også kunne installere fuldautomatisk: http://www-307.ibm.com/pc/support/site.wss/TVSU-UPDATE.html#DLP

I bund og grund identisk med Justrace´s link...
Avatar billede justrace Novice
24. november 2007 - 22:02 #3
Hej ole, jeps, og ibm er geniale med det system, det kunne mange fabrikanter lære af.
Avatar billede just4fun Nybegynder
24. november 2007 - 22:28 #4
hej, tak for info, jeg kan ikke komme på nette fra den PC tror det er pga driveren til modemet, jeg har reinstalleret den og efter dette kan den ikke logge på.
Avatar billede justrace Novice
24. november 2007 - 22:44 #5
Hvor har du gjort afdin "Recovery" partition?
Avatar billede justrace Novice
24. november 2007 - 22:47 #6
XP eller vista?
Avatar billede just4fun Nybegynder
24. november 2007 - 22:49 #7
sådan en har jeg desværre ikke lavet,:-(
Avatar billede justrace Novice
24. november 2007 - 22:50 #8
Avatar billede justrace Novice
24. november 2007 - 22:52 #9
Det burde den vel have fra fabrikken.
Avatar billede ole_madsen Ekspert
24. november 2007 - 22:54 #10
Man kan godt slette system og recovery partitionerne.

For Visse modeller kan en genetablerings CD downloades...

Men det kræver igen XXX-YY nummeret i bunden af din PC.
Avatar billede just4fun Nybegynder
24. november 2007 - 22:54 #11
har hentet alle filen på den side snart, kan ikke helt forstå den ikke kan finde den rigtige driver, kan PC`eren kører på ADSL net uden modem i PC`eren for så skal jeg jo lede et helt andet sted...... kører XP
Avatar billede ole_madsen Ekspert
24. november 2007 - 22:55 #12
Men vil det sige du ringer op via modemet? - du bruger ikke netstikket og går på via bredbånd?
Avatar billede justrace Novice
24. november 2007 - 22:57 #13
Kig lige under enhedshåndtering. Hvordan ser der ud med "Gule ?-tegn" ?
Avatar billede ole_madsen Ekspert
24. november 2007 - 23:04 #14
Modem bruges til at ringe op på telefonnettet.
Netstikket bruges til at koble den på dit netværk - altså ADSL.

Det lyder som om du har ADSL, og så skal du bestemt ikke bruge modem´et til noget.

Netkort stikket sidder, så vidt jeg husker, lige ved siden af modemstikket. Det skal sættes direkte til en switch/hub eller ADSL modem.

Hvis du højreklikker på "Denne Computer" kan du vælge "Administrer". Herunder finder du bl.a. enhedshåndteringen. Se, hvilke enheder der har gule udråbstrekanter....

Det er jo nok snarest netdriveren du mangler...
Avatar billede just4fun Nybegynder
24. november 2007 - 23:06 #15
normalt stikker jeg bare stikke i fra routeren, under de gule tegn står der et modem..... kan ikke finde det nummer i bunden hvor står det henne...???
Avatar billede just4fun Nybegynder
24. november 2007 - 23:09 #16
Gule enheder: Ethernet-controller, PCI-modem, Skærmkort, SM-buscontroller, ukendt enhed.
har bredbånd.....
Avatar billede justrace Novice
24. november 2007 - 23:14 #17
Start med at slette det gule tegn for ethernet-controlleren. Dernæst kører du den fil du har downloadet dertil. Genstart.
Avatar billede ole_madsen Ekspert
24. november 2007 - 23:18 #18
Enig - glem modem´et. Det er "Ethernet-controller" der er interessant.

Hvis du finder de xxxx-yyy numre i bunden, kan vi bedre hjælpe dig til at finde den rette driver...
Avatar billede justrace Novice
24. november 2007 - 23:20 #19
Det forklarer også hvorfor ingen af driverne ville virke. Så længe de ligger der, tror xp at de er installeret og vil ikke ændre på det. Slet dem et af gangewn og installer driveren efterhånden.
Avatar billede justrace Novice
24. november 2007 - 23:22 #20
Jeps, ikke serienummeret, men såsom 1830-5fg eller lign.

ole> hvilken model har du selv?
Avatar billede just4fun Nybegynder
24. november 2007 - 23:22 #21
2 ting: jeg er ikke helt med jeg har 2stk Ethernet controller med et gult ? og en !...
hvad skel jeg gøre ved dem..??? det xxxx-yyy nummer hvad er det..?? det står mange numre i bunden a den....
Avatar billede justrace Novice
24. november 2007 - 23:25 #22
Slet dem begge. Det er typenummeret.
Avatar billede justrace Novice
24. november 2007 - 23:27 #23
Tror forresten du burde slette dem og genstarte, og se om det kan gøre det i første omgang. Altså uden at installere driveren.
Avatar billede ole_madsen Ekspert
24. november 2007 - 23:30 #24
Justrace-> Jeg supporterer en ret bred række af R, T, Z og X modeller :-) Jeg vil tro jeg har været over 50% af modellerne fra de seneste 5 år igennem.... Selv har jeg en Dell og en Fujitsu-Siemens :-)

just4fun-> Gå på denne side: http://www-307.ibm.com/pc/support/site.wss/document.do?lndocid=MIGR-49QTT6&sitestyle=lenovo#find
Klik på linket "ThinkPad and 3000 Family notebooks" for at se, hvordan nummeret ser ud.
Avatar billede ole_madsen Ekspert
24. november 2007 - 23:30 #25
Den finder næppe driveren, før den er installeret. Heller ikke selv om man sletter enheden.

Det er ret typisk at WinXP ikke kender basenetkortet på ThinkPad modellerne. (Og de fleste andre bærbare iøvrigt)
Avatar billede just4fun Nybegynder
24. november 2007 - 23:35 #26
kan ikke læse nummeret, klistermærket er slidt væk..... den installere selv de 2 Ethernet når jeg genstarter, kan stadig ikke komme på nettet.....
Avatar billede ole_madsen Ekspert
24. november 2007 - 23:37 #27
Ja, for der er sikkert stadig et gult udråbstegn ud for?
Avatar billede just4fun Nybegynder
24. november 2007 - 23:38 #28
ja
Avatar billede ole_madsen Ekspert
24. november 2007 - 23:38 #29
Prøv denne - de fleste Thinkpads kører med IntelPro gigabit: http://www-307.ibm.com/pc/support/site.wss/document.do?sitestyle=lenovo&lndocid=MIGR-62922
Avatar billede ole_madsen Ekspert
24. november 2007 - 23:40 #30
Og nu jeg kigger efter, er den eneste anden til R50 serien denne: http://www-307.ibm.com/pc/support/site.wss/document.do?sitestyle=lenovo&lndocid=MIGR-54046

Så en af de to (formentlig begge) vil kunne bringe dig på nettet...
Avatar billede justrace Novice
24. november 2007 - 23:41 #31
ole-> Ok, har haft min R50 i ca. 4 år, og før den en.... øh, T?. Har også en Acer TrvelMate 2200, 2,6ghz, 2gb ram, men IBM'en slår den når der skal spilles TombRaider Legends. Mange siger godtnok at man betaler for navnet, men min erfaring kalder det stabilitet og holdbarhed.
Avatar billede just4fun Nybegynder
24. november 2007 - 23:43 #32
den ændre desværre ikke noget......
Avatar billede ole_madsen Ekspert
24. november 2007 - 23:44 #33
Stadig gult udråbstegn?

Har du så prøvet med nr. 2?

Det SKAL være en af de to, for resten af de tilgængelige netværksdrivere er til trådløst og bluetooth...
Avatar billede ole_madsen Ekspert
24. november 2007 - 23:46 #34
Avatar billede just4fun Nybegynder
24. november 2007 - 23:47 #35
stadig intet internet, og stadig gule tegn..... men nu skriver den at enheden ikke er konfigureret kode 1.... før stod der driver ikke installeret
Avatar billede ole_madsen Ekspert
24. november 2007 - 23:50 #36
Så prøver du at slette enheden og genstarte...
Avatar billede just4fun Nybegynder
25. november 2007 - 00:02 #37
når jeg genstarter kommer de automatisk frem igen...... det ændre ikke noget
Avatar billede ole_madsen Ekspert
25. november 2007 - 00:04 #38
Så tror jeg ærlig talt der er installeret for mange forskellige forkerte drivere.

Prøv at gå en tur i "tilføj/fjern programmer" og afinstaller alle dem du lige har installeret, som måtte optræde her...

Ellers er jeg lige ved at sige, du bør reinstallere Windows XP. Og så læg netværks driveren på som det allerførste - så kan du hente resten af driverne automatisk...
Avatar billede justrace Novice
25. november 2007 - 00:11 #39
Jeg ville gøre det sidste, og derefter prøve at slette det gule tegn til ethernet-controller, og genstarte. WinXP kender godt den driver, og jeg har selv brugt den metode flere gange, specielt med Itel VE- og Realtek-kort. Der er i hvert fald ikke gjort noget galt ved at prøve, andet end "spildt" 2 minutter.
Avatar billede just4fun Nybegynder
25. november 2007 - 00:14 #40
de drivere jeg har hentet ligger ikke i programmer...... men tror jeg gør det sidste... har ikke lagt noget ind på den, så det går hurtigt at installere igen......
mange tak for hjælpen indtil videre begge to..... skriver igen imorgen hvordan det går..... godnat
Avatar billede ole_madsen Ekspert
25. november 2007 - 00:16 #41
Nattenat...
Avatar billede justrace Novice
25. november 2007 - 00:21 #42
Sov godt. Ruller nok et smut til England eller Frankrig i morgen eftermiddag. Held og lykke med arbejdet.
Avatar billede just4fun Nybegynder
26. november 2007 - 17:11 #43
Nu er computeren reinstalleret, den laver stadig samme problem, de 2 drivere ligger på PC`en men de bliver ikke installeret og der er stadig gule tegn ved de 2 Ethernet,
Avatar billede just4fun Nybegynder
26. november 2007 - 20:18 #44
Så drenge, jeg er kommet på nettet, det viser sig at den ikke kunne finde driveren selvom jeg ga den drevet at lede på, men da jeg gik helt ned på mappen med driveren skete der noget...:-)
Tak for hjælpen begge to, havde sku ik klaret den uden jer......
Avatar billede just4fun Nybegynder
26. november 2007 - 20:23 #45
ved sku ikke helt hvordan jeg deler proint ud, vil meget gerne gi jer begge....
Avatar billede just4fun Nybegynder
26. november 2007 - 20:24 #46
det var vist forkert.......
Avatar billede justrace Novice
26. november 2007 - 23:26 #47
Jeg springer over. Man skal altid pege direkte på filen.
Avatar billede ole_madsen Ekspert
27. november 2007 - 08:16 #48
Ja, du fik vist lukket og givet dig selv points....

Man kan kun tildele points til "Svar" - ikke "Kommentarer".

Men det er også helt i orden med mig - points er en sjov effekt her på siden - ikke noget jeg SKAL have. Hovedsagen er at få løst problemet :-)