Avatar billede weblance Nybegynder
24. november 2007 - 16:15 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

SEO: Hvor mange gange må man bruge ordet?

Når man SEO'er en hjemmeside, hvor mange gange må man bruge de bestemte søgeord man vil have, før google betragter det som spam?
Avatar billede bufferzone Praktikant
24. november 2007 - 17:36 #1
Jeg plejer at bruge den regl at hvis jeg selv kan læse siden op uden at komme til at grine fordi det lyder kunstigt så er jeg på den rigtige side af grændsen.

Du skal huske at det ikke er en konkurrence om at nævne ordene flest gange, men meget andet der tæller
Avatar billede weblance Nybegynder
24. november 2007 - 17:42 #2
Ok, det lyder meget logisk - tak for det!
Avatar billede madx Nybegynder
24. november 2007 - 21:02 #3
-> weblance...., det var sørme nøjsomt accepteret

man skulle tro vi allesammen er halve humorister og bruger det som udgangspunkt for en virksom seo-tekst

men det skal da prøves ;-)
Avatar billede tue_skaarup Nybegynder
24. november 2007 - 22:12 #4
Nogle siger et max. på omkring 5%, andre 6%.

Jeg kan dog ikke anbefale at bruge en bestemt %. Det er der flere grunde til:

- Hvis hver side indeholder søgeord med tæt på samme %, er der risiko for at søgemaskinerne hejser advarselsflaget.

- At skrive sider hvor søgeordet skal optræde et bestemt antal gange, vil ofte betyde at dit sprog bliver unaturligt. Masser af godt optimerede sider har en søgeordsfrekvens på omkring 2-3%.

Der er andre måder at gøre søgemaskinerne (og besøgende) opmærksom på sidens tema. Mine anbefalinger:

- Skriv søgeordet i sidens <title> og sidens <h1> overskrift.

- Skriv søgeordet i enkelte afsnitsoverskrifter og spredt rundt i brødteksten.

- Brug varianter af søgeordet, f.eks. flertals/entals udgaver.

- Skriv naturligt, skriv ikke med en bestemt søgeords %, men check at du ikke overskrider 5%.

- Indgående links, både interne og eksterne, bør have søgeordet som en del af ankerteksten. Brug også varianter af søgeordet i ankerteksten.

- Et eller flere af de udgående links bør indeholde søgeordet eller varianter af søgeordet i ankerteksten.

- Skriv søgeordet i Meta Description.

- Skriv søgeordet i Meta Keywords.

Herudover kan dit websites struktur, folderopbygning og navigation understøtte tematiseringen.
Avatar billede mrvertigo Nybegynder
14. marts 2008 - 14:49 #5
Fokuser på at lave gode titles... det er den mest afgørende on page optimering, du kan lave.

Pas på med at smide for mange af de samme keywords i h1 og h2, det kan godt ligne keyword stuffing (og det er det jo også)

Og ellers lad være med at gå for meget op i keyword densiteten. Skriv til dine brugere.