Avatar billede mtychsen Praktikant
24. november 2007 - 14:31 Der er 4 kommentarer

Ekstern harddisk kabinet

Hej,

jeg er på udkig efter en sådanne: http://www.gss.dk/index2a.cfm?Template=Produkter/Produkter_Detail.cfm&ID=2608830&Gruppe%3D3%2E5%22%20harddisk%20kit&RecPos=1

Men jeg skal være sikker på, at den vil virke med min MacBook pro.

Og indtil videre kan jeg kun se, at de understøtter PC. Nogle andre gode bud?
Avatar billede sd8220 Seniormester
24. november 2007 - 17:52 #1
Hejsa
Man kan ikke følge dit link, for den skriver, at søgningen er løbet ud ;(

Men umiddelbart vil jeg gætte på, at et standard-kabinet til eksterne diske, hvor der er stadard USB- eller FW-tilslutninger på, vil virke også med din Mac.
Din MacBook er vel så ny, at den understøtter både USB 2 og FW800, og så vil jeg ikke tro, at der er nogen problemer.
Avatar billede aeblenet Nybegynder
25. november 2007 - 09:36 #2
Hej mtychsen

Du kan umiddelbart bare købe løs . . .
Dog kan der være back-up software eller andet inkluderet til PC, som du jo så altså ikke kan bruge fra din MacOS.

Har ALDRIG haft problemer med nogen former for Xterne HD.
Mac'en starter med at spørge om du vil formattere den ukendte enhed der nu er tilsluttet og du svarer naturligvis JA.

WINDOWS-DOS format (vælges i formattierngsdialogen, Diskværktøj fra mappen Hjælpeprogrammer)
-kan læses af Mac OS X og WINDOWS (fin til transport af filer mellem PC og Mac)

men som skrevet har jeg aldrig haft bøvl med noget af dette . . .

Køb du bare løs til billige penge . . .

Dog en lille anbefaling (min erfaring siger mig at Maxtor's diske lever længst)
-det er så kun ud fra mine egne 4 eksterne diske, som jeg har skiftet og opdateret gennem 15 år)
Avatar billede mtychsen Praktikant
25. november 2007 - 23:59 #3
Jo tak - men nu er det jo kun kabinettet jeg er ude efter.. altså et tomt harddisk-kabinet, som jeg så kan placere en af mine mange 5,25" harddiske i.

Og alle de harddiskkabinetter jeg har set understøtter kun Windows - hvis man skal tro pakningen/beskrivelsen.
Avatar billede aeblenet Nybegynder
26. november 2007 - 04:57 #4
Det burde ej heller være noget problem.
Hold dig dog fra USB1